Tuesday, September 1, 2009

~hidupku saat ini~

assalamualaikum n selamat sejahtera..

seperti biasa aku puasa hari ni.n aku sahur.alhammdulillah.aku xpenah lagi lah tgl sahur or tgl puasa.

sedar x sedar sudah sebelas hari kita puasa.sudah masuk fasa kedua.nmpak mcm lmbat, tapi sekejap je sebenarnya.

bulan ogos juge telah berlalu.kini telah menjelmanya bulan september yg aku syg.aku xtau knape aku suka bulan nih.kebanyakan event bulan ni aku akn lekat lam my kepala otak.huuhu.the end kisah itu.

ini malam aku mahu buat jadual.setelah sebelas hari puasa, aku nk tulis jadual hidup aku seharian.biasanya org buat jadual dulu baru buat aktiviti, tetapi aku ini berlainan.aku wat aktiviti dulu baru wat jadual.unik kan?yelaa..hidup ni bosan kalo kite same je (pinjam ayat wazap). begini jadualnya.


5.15 pagi: bersahur.aku hanya akn bgn bile mak aku kejut.xtau lah nape.aku xpenah nk bgn sendirik.liat sikit kali ni.aku hanya tulun mak aku hidang nasik je.anak yg pemalas bukan?

6.00 pagi: solat subuh n sebagainya.

6.20 pagi: aku online atau menjahit manik d bju raya.kadang2 smpai tersengguk2.tapi aku thn.

7.00 pagi: aku p jog. afta dat aku kayuh beskal. da 3 ari aku xpegi sbb anjing punya pasal.budush n budush lagi.pagi tadi anjing kiri kanan aku.mmg xla aku nk berlari2.kang xpasal2 die nmpak aku seperti ayam gemuk yg sedang melarikan diri plak. ade nyonya 5 org 2 ckp xpe. die suh aku jog je.die kate anjing 2 xgigit.die cume akn ikut aku jln saje.owwwwwwwhh..tidak sekali2.kalo die xgigit aku pon, aku xsuke die ikut aku.nnti d sentuhnye aku, xke susah aku nk samak segala..mane aku nk korek tanah bersih kt tmn aku tuh?tanah subur yg byk tahikk kucing n hanjeng byk la.erkkk..xkuasa aku.maka, aku pon terus blahhhhhhhhhh dari c2 selepas menunjukkan penumbuk terhadap hanjeng tersebut. budush. spoil plan org tol.bukan reti nk men jauh2. ajak la sedara mara ko sendirik jog.yg ko sibuk nk jog ngn manusia 2 nape.budush lagi. byk nye aku sebut word 2.da3.bertaubat cepat weh.

7.30 pagi: aku kemas umah sementara mengeringkan peluh.xpon aku lepak2 tgk mhi.yelah.parents n adek2 sume da g skul.suke ati aku la nk wat pe.

9.00 pagi: jemor kain.kdg2 bile mls, kul 12 bru nk jmur.hua3. pas2 aku smbg r kemas2. n lepak2 lagi

10/11.oo pagi: mandi.xperlu cte lelebih.

12.oo tgh hari: wat la pape yg ptut.tgk drama lam laptop ke.bla3.

1.30 ptg: solat n perkara yg sewaktu dgnnya.

2.oo ptg: bersama handphone atau mp3 sehingga tertido.bgn ntah kul bape.xtentu.tapi akn bgn utk asar la.

6.00 ptg: kitchen department is opened. skills n styles are needed. fuyooh.

7.20 mlm: bkk pose.ni ikut wak2 buka la.xdeknye bkk pose kul 7.10 aku nk p jamah mknn kul 7.20.itu mengom namenye

7.45 mlm: ibadah.terawikh sensorang.

9.00 mlm: aku siap terawikh.awal gle.mklum la sorg2.selawat pon bace sendirik.laju la aku bace.kua3.kemudian kalo ade cte menarik, aku tgk, kalo xdek, aku online. akn juga menjenguk2 di dapur kot2 ade bnde boleh d mkn.biasanya buah.moreh2.hehe

12/1.00 pagi: baru reti nk tdo.




abis.jadual ni berulang la utk hari yg seterusnya.bosan jgk kan.tpi alhamdulillah.setakat nih aku leh bear lagi lah.huhu.fight tooooooooooooooooooooooooooo ooh! (minami sensei)



okeh.ni jadual aku.ade sape2 xpuas hati?????



xpuas hati cakap r... (sdg gile.jgn lyn pempuan nih.abaikan)



.

4 comments:

nooratikah said...

gile pack laa jadual harian ko... tp still de mase tulis blog... mmg ko seorang yg rajin mekk... pengemas... penuh ngan skill dan terurus... fuh!!

p/s: jgn jdkan anjing sbg alsn ko x jogging....=P

DoDu@HaHA said...

memang sronok aarr... ade jadual..

hahaha.. tapi aku xsuke jadual...


xtaw nape...

dari skolah rendah aku xsuke jadual..

jawab soalan kat esset dlu pon aku ckp aku xke jadual..

tapi aku ttap suke ko mek..

Nako Abdullah said...

hahaha.. *tergelak membaca kumen mamat atas ni.


wah wahh! anda mmg terbaek lah sis! sbb tu kte jiran kan :))

~nAbieyLa~ said...

ika: tell me someting dat everyone dunno lah ika!

haha:ko xsuke jadual?aku xsuke jadual jugak.tapi aku wat2 suke jadual.so, kalo ko xsuke jadual,ko wat2 suke jadual, jadi ko wat2 suke aku la yek???sampai ati haikal!!! naseb bek aku bijak sains.

nako:mamat d ats sakit 2.haha..ha'ah.sbb 2 kite jiran.tapi dulu lah.haha.sekarang tidak lagi. =)