Tuesday, September 8, 2009

~kisah ayah, murai n siput~

hujan adalah sgt membahagiakan.bunyi hujan menenangkan aku.bunyi katak yg memanggil2 hujan aku rasakan seperti satu irama yg harmoni.menarik n indah sekali.aku bukan lah org2 yg berjiwa seni atau jiwang, tapi aku pon xtau kenapa.bile hujan, aku sgt gembira menikmatinya.nikmat Allah yg satu ni sgt aku syukuri.aku harap aku akan dapat terus menikmati hujan sepanjang hidup aku. =)


tyme cmni, aku mule terpikir2.byk perkara aku pikir.tapi tiada arah tuju.hari ni aku menonton cerita vampire boy (jepon) 7 episod sekaligus. semalam cerita buzzer beat 8 episod sekali tgk.gile x aku?(sikit2 la gile).sampai terbawa2 cter yg aku tgk 2 wak2 wat terawikh tadi.ish! xbaik btol.namun aku tetap cube utk khusyuk n fokus.


aku teringat satu iklan ni.iklan yg aku suke:


VERSI DLM TV:

anak:ayah, 2 burung ape?
ayah:burung murai
anak:burung ape?
ayah:burung murai
anak:burung ape ayah?
ayah:burung murai sayang
anak:burung ape?
ayah:burung murai
anak:burung ape?
ayah: (dgn seyuman) burung murai sayang....

kemudian situasi ini bertukar.terbalik.ayah bertanya anaknye berulang2 kali.tapi bile kali ke 3 je, anak nye sudah hilang sabar.ayah hanya tersenyum..

begitulah sabarnye seorang ayah dlm melayani kerenah anaknya yg sedang membesar. =)




VERSI BARU (SMS):

anak:ayah, siput ape 2?
ayah:siput babi
anak:siput ape?
ayah:siput babi
anak:siput ape ayah?
ayah:siput babi syg..
anak:siput ape?
ayah:siput la babi.


*bodoh kan.hahha..ada ke ayah mcm ni?



huhu.saya sayang ayah saya.selamat hari bapa (tiap2 hari adalah hari bapa)

*cerita ni byk version.ramai yg da tau kn.xpela.aku teringat tibe2.n tersenyum.haha



die yg berjalan lambat.sape tau kenape?haha.aku tau.




notakakikukekeko:mkn keropok lekor n teh 'O' panas tatkala hujan lebat adalah perkara yg sgt menggembirakan.aku xkn lupe feel nye sampai bile2.insyaAllah.




5 comments:

nooratikah said...

sy pown syg abah saye.... abah sy terbaekkk....

siput kat blkg umah ko ke tu???

karatz said...

sms tu.aku penah dapat.memang super lawak.mana ade ayah macam tula.

eyh ada,ayah babi?

reverie said...

saya sayang ayah awak juga.

DoDu@HaHA said...

saya nak sayang abah saye gak laa cani..

huhuuh.. mek, bile lg nak rase kepok lekor nnti...

~nAbieyLa~ said...

ika: korok mu.aku cari gmba siput google lah.letih cari blkg umah, tapi xjumpe.yg ade blkg umah aku siput sedut je.

karatz:haha.mybe ade kot.ayah mcm 2.mcm yg ko sebut 2

reverie:ye.terima kasih syg ayah saye. =)

haha:huhu..2lah..nk mkn byk2 bahaya gak.3 ketul kopok lekor seperti mkn sepinggan nasik lemak