Sunday, September 6, 2009

~ikan di laut..ikan di darat....~

assalamualaikum..n selamat sejahtera


hari ni lmbat sikit aku mengepost.bukan ape.aku baru sahaja siap menukar layout blog aku(mcm la susah sgt).terima kasih la kepada en.haikal yg secara xlangsung telah memberi aku jln utk menukar layout.die pon xtau die telah tertolong aku agaknye.hoho.the end.


ari2 aku ade pegi briefing.ade seorang penceramah ni.ustaz asri.die kate die bukan ustaz, tapi die baru nk stat.ah,xkire, aku nk pggil die ustaz jgk sbb die pakai songkok.n hensem. n ceramah die bes.kompem xtido punye.sbb ape?sbb aku yg kakitido dlm ceramah ni pon xmenguap walau sekalipon.hoho.

die ade ckp.."ilmu yg paling bermanfaat adelah ape yg kau fikirkan"
di sini aku ade terpikir satu bnde selepas aku dgr ceramah die hari 2..kire bnde ni adelah ilmu yg paling bermafaat lah bagi aku pas dgr camah die ri2..


perkara tersebut adelah mengenai ikan.

begini lah beliau berkata:

"sebenarnye otak ikan boleh dimakan.bgus.korang mkn lah.xpe.xjadi stupid punye.yg masalahnye sekarang bukan otak ikan, tetapi CECAIR DLM MATA IKAN..so, bile korang tgk mak korang masak ikan, suh mak korang buang kepala ikan 2.sebab, kalo xbuang kepala ikan, cecair dlm mata ikan akn pecah bile ikan 2 dimasak.n automatik, satu periuk 2 akn menjadi tidak elok utk kesihatan.xpon, kalau korang rajin, korang korek keluar mate2 ikan2 tersebut sebelum korang masak mereka.KALAU RAJIN YE.."


(of kos la aku gubah sikit2..aku bukan memori laptop aspire 4520)


selamat mencuba!


sepintas lalu notakakiyg xcagu: aku da bape kali da ckp kt mak aku.

"umi,buang la kepala ikan 2..cecair dlm mate die xelok"

"oh..yeke?"

"ha'ah..ade ustaz kt tmpat k.long briefing 2 ckp"

"................(senyap)"




tyme bukak pose aku tgk kepala ikan masih wujud.cntik je.





***mungkin benar kate ustaz asri.xcntik ikan bile tiada kepala***

7 comments:

sha sha =) said...

oke.. entry ini mmg nostalgia. eyh mcm mao tuka layout juge..
zasss!!! ;p

maceh!

Shidi said...

Aku tdo je mek dlm ceramah die.hahaha.=D

DoDu@HaHA said...

muahaha... ko daa tukar jugak ekk layout!!! yee.. kan maharani bagikan website tuh.. hoho..

karatz said...

aha.info sgt menarik.selama ni pon aku ingat kepala ikan yg x boleh.rupanya mata

~PaMpeRed bY worDs~ said...

Ini maklumat baru...
Lepas ni sye akn rajinkan diri tolong mama cungkil mata ikan...
(Buat muka ganas...!!) ;p

By the way, ur layout cantik.. I like...~ (^_^)

MieTo said...

jd bengong btol2 ke..
aku tgok kucing slmbe badak je mkn..
okey gak!!

~nAbieyLa~ said...

shasha:hoho.nostalgic.okeh.kredit 2 haha

shidi:ko mmg.bwk kete pon tido.hoho

haha:owh sape maharani?btw, say thanks 2 her.

mr.karatz:yup.ustaz 2 la ckp.die kate org wat kajian.aku ni sampaikan je

pampered by words:huhu.boleh2.korek mate ikan 2.ikan buta.

btw, thanks.

mieto:kucing 2 xdek akal.xdek efeknye kalo die mkn taik lembu sekalipon.