Friday, September 11, 2009

~key chain~

aku sgt teringin nk men piano dgn bes nye.tapi aku xreti.sape nk aja aku?sebelom 2, sape boleh blanje aku piano?murah jek.


adik aku ni pelik la.aku tgk die xexcited pon abis exam.aku dulu cm harimau mengamuk baru terlepas kandang.adik aku 2 xsedar agaknye yg die da abis exam.xpon die sedih sebab da abis exam.pelik btol.ke ade masalah jiwa?ish.ape lah.



aku rindu nk bkk pose ngn kwn2 kt ipip.kwn2.jom gi ipip bukak pose nk?jom lah.aku rindu nk minum air sirap gule terlebih dlm cawan berwarna oren.hehe


semalam ayah aku pegi klinik.die mengalami diarrhoea n suhu badannya agak tggi.so, die pegi la klinik.amik ubat n amik mc.klinik ade bagi satu key chain.first tyme aku tgk.haha.tjuk key chain tersebut adelah 5B.aku igt key chain selamat hari raye atau selamat berpuasa.rupe2 len.




5B stands 4:

1.pengguna ubat yg betol

2.ubat yg betol

3.dos yg betol

4.cara penggunaan yg betol

5.masa yg betol


*sini aku nk tambah.doktor pon kene bagi kuantiti ubat yg betol.xdeklah seminggu sekali kene g spital amik ubat.


jadi semuanya kene betol2 belaka.eja perkataan betol pon kene betul.hehe.



5 comments:

sha sha =) said...

mcm aku tau je penyebab adik ko xhappy!!

.b.e.d.d.y. said...

tok sah men piano la..
belajar main gendang lg bgs..
haha..
:D

p/s:ada mksud tersirat lam ayat aq tu..ko phm x?

~nAbieyLa~ said...

shasha:kenape?

beddy:aku xphm

.b.e.d.d.y. said...

aku tak taw la kan..
tapi ada org cakap..
piano pun sama mcm alat muzik bertali n haram dalam islam..
sbb dlm piano tu kan ada tali2..

~nAbieyLa~ said...

beddy:ha'ah..aku penah dgr...lat muzik brtali xbk di mainkan..sebab ia melekakan org yg mendengarnye..sebab 2 bile dgr cm bes n mengkhusyukkan je..cm lagha la..

tapi ntah nape.aku sgt teringin nk blaja n mencipta irama.hehe.mungkin aku tidak waras ketika ini