Wednesday, September 2, 2009

~upsr~

salam 1 malaysia (pinjam ayat PM kita) hoho


pada 8 hb nih, adik aku akan menghadapi upsr. ujian penilaian sekolah rendah.bukan adek aku sorang la.semua budak2 yg lahir tahun 1997 akan menghadapi upsr.kepada adek aku (jihah), adek furah (adaus), adek keyla (firdaus) n adik wazap (asyraf)..selamat maju jaya.gud luck.wat elok2, dapat masuk mrsm atau sbp atau skolah2 bgus.pas2 masuk u, dpt gaji tggi.hihi. kepada adek2 yg tidak disebutkan 2, anggap la aku wish adek2 korang juge.semoga berjaya mencapai kecemerlangan.

bile cite sal upsr nih, aku teringat zaman aku dulu.yelah.zaman aku kecik2 dulu.zaman kegemilangan aku d sekolah rendah kebangsaan kuala krau, pahang.haha..dulu sebulan sebelom upsr menjelma, ayah n mak aku telah bertindak kejam dgn merosakkan tv.sebulan weh tv rosak! rela 2 parents aku xtgk tv gara2 aku.saje jek ayah aku rosakkan.aku da lah bodosh lagi wak2 2.xtau mane nk smbung wayar.so, redha je la tv rosak. tapi kalo nk dibandingkan dgn adek aku sekarang, hoihhh..jauh bezanya..ari selasa ni upsr, adek aku relax je bleh tgk upik abu n laura setaip petang.mlm after berita barulah mak aku suh ttp tv.itupon kadang2.cehhh..jelesh sungguh aku.adekah adek aku terlampau pandai?hoho..bgus lah jika begitu..tapi maklumlah,aku anak sulung.sebagai bhn eksperimen.bile mak aku wat begitu utk anak2 seterusnye, ternyata menjadik.hehe.oh adekku, semoga kamu dpt 5A.amiin~


juge, mak aku suruh aku blaja di meja sorang2.yela, aku xdek kakak, abg juge tiada kerana aku anak sulung.hanya mengharapkan parents je lah wak2 2.tapi xpe, kebetulan parents aku cikgu.walopon cikgu sekolah menengah n mengajar subjek berlainan, tapi diorang tetap je ajar aku.haha.wak2 2 aku igt lagi..punye bersungguh2 parents aku nk aku dpt 5A..mereka sanggup bagi aku hadiah..tau ape mereka buat?mereka masukkan 6 kepingan not berwarna biru kehijauan (not rm50) ke dalam frame gmbar berkaca jernih n gantung di meja tempat aku stadi.jadi, setiap kali aku stadi, msti aku akn tertengok duit itu..mak aku kate, kalo aku xdpt 5A, sekeping duit pon aku xkn dapat.kire aku ni bermotivasikan duit atau impian n harapan parents aku sebenanye?aku pon xsure smpai sekarang.haha.tapi begitulah tgginye harapan ibubapa terhadap aku.terhadap adek2 aku juge.xsia2 usaha mereka. 6 kepingan not 2 berserta dgn frame2 gmbar 2 sekali mnjadi milik aku.tapi aku rase diorg tambh lgi kot jumlah die.hahahaha.


main pointnye di sini, kepada adekku najihah.wat la leklok.semoga kamu menjadi lebih pandai dari akak mu ini.cewahhhh..aku tulis kt cni je lah.sbb aku xreti nk ckp depan2 nih.hoihh..lantaklah..semoga satu hari nnti kamu jumpe blog aku nih.ok, sekian.





~gud luck 4 those who are sitting their UPSR dis year!~

...

7 comments:

sha sha =) said...

mak aiii siap frame duit~ kayoo kayoo~

MieTo said...

sadis gle citer ko..

DoDu@HaHA said...

sioll aahh mek..

sambil study, dwet depan mate...

kalaulah mak ayah saye sekaya itu dulu...

ceeyyyyy...!!!

fadhillahbakren said...

good luck gak kat adik aku..muahahahha

nooratikah said...

mmg mate duitan tul ko nih.. stdy duit dpn mate jek... siot tull...


jihah... kak ika ucapkan gud luck n all da besh... 5A yeaaa!!!

farah azmi said...

hahaha..ko lebey kurang je ngn aku dulu..maklum la, anak sulong kan..mmg sokmo gitu..wahh..tocei2 sbb buh name adek aku bserta nama aku sekali kat sini..hahaha..tharu2..adek aku adaus tue xnak masuk asrama..ari tue die ade tnya pendapat aku..lepas aku bg hujah2 yg bernas, die mcm 50-50 plak..sbb utama xnak masuk asrama sbb ade HANTU..kih3x..

weyh, ckp gudluck kat jihah..aku pon mcm ko..x reti nak ckp depan2 kat adek2..hehe..

~nAbieyLa~ said...

shasha:mae ade kaye..

mieto:tv rosak mmg sadis

haha:aku bkn gle duit weh.da org offer nk ckp pa..

adel:a'ah gud luck la kt die.adek ko name ape?adol?anak kucing hitam 2 kn?

ika:aku bkn mate duitan la! btw thnks

furah:ko nih..gne la kuasa vito ko suh die msuk ostel.adek aku pon aku pkse.haha.btw, thank a lot

anak sulong mmg bes n berkaliber