Monday, August 31, 2009

~selamat hari merdeka~


tanggal 31

bulan 8 57

hari yg mulia

hari bahagia

sambut dgn

jiwa yg merdeka...






da 52 tahun kite bebas..kite merdeka dari penjajah..merdeka jiwa..merdeka hak..n merdeka segalanya.kita harus bersyukur..alhamdulillah..syukur pada Allah..kalo kita masih di bawah pemerintahan penjajah bagaimana?mungkin kita tidak akn lahir pon..iya..jika kita lahir pon, mungkin kita akan hidup seprti org d zaman batu agaknye..hidup secara nomad..yelah..mana xnya..duduk d bwh pemerintahan org, di negara sendiri pulak 2..ibarat kerbau dicucuk hidung.tidakkah kamu teraa sgt2 bersyukur??negara kita aman walaupon berbilang kaum..maka di sini aku ingin menyeru..wahai bangsaku..marilah..ayuhlah kita sama2 bangkit..menuju arah yg satu..semoga negara kita aman dari segala anasir yg keji lagi busuk hati..buang yg keruh, ambil lah yg jernih..


sekian.



yg benar,

pemidato antarabangsa nabila



.

3 comments:

nooratikah said...

aku fancy tis side of u mekk... sgt berkaliberr....

DoDu@HaHA said...

aku sapot ko mek!!! aku sapot!!!!

~nAbieyLa~ said...

bijou: terima kaseh la..but,could u plis tell me something i dunno?haha

haha:terima kaseh sapot aku.aku tau ko sentiasa sapot walopon aku wat bnde salah.