Saturday, August 29, 2009

~sesal dahulu pendapatan~

salam n selamat sejahtera


kalian masih igt lagi pada anak ayam yg ayah aku jumpe homeless n motherless d dlm longkang 2?yg ayah aku amik pelihara 2.kalo igt bgus lah.kalo xigt or xtau, tgk kt post aku yg sebelum nih (arnab yg comel).

aku xsuke ayam 2


sebab die bising.


sgt2 bising.


xbenti2 berbunyi.


nk ape xtau lah


mknn da cukup


air pon da cukup


tapi bising sgt.


ble bagi die men atas tanah


die patuk kaki aku


aku xsuke.


die keja aku semata2 nk patuk aku.


xsuke.


tapi...





ble tgk die mati tadi..




=,(



aku sedih.



sgt2 sedih.



anak ayam mati sebab aku.



aku lupe nk bwk die masuk umah.



die mati sejuk kene hujan.



bdn die ade semut



mulut die byk mknn.



saat aku buang die..



aku sgt sedih.



sedihnye!



aku sgt berdosa.



sungguh aku menyesal.


sgt2.. =,(


ampunkan aku ya Allah.


lepas ni aku jnji..aku xkn bnci binatang baik lagi.






*aku mmg selalu mcm nih.xbleh tgk binatang mati dpn aku.aku akan menangis.tmbah2 kalo aku lah punce.tmbah2 lagi binatang 2 aku xhargai sebelum ni.serius aku xtau knape.





~sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian xberguna~

manusia mmg selalu sedar bhwa die menyayangi sesuatu/seseorang selepas mereka pergi


..hargailah sebelum terlambat..




nota kaki:aku penah menangis wak2 tgk ayah aku jemur tikus tgh panas dlm sarang perangkap utk bunuh tikus tersebut.pelik ke aku?





bak kata ustaz asri: anggaplah setiap pertemuan adalah pertemuan kita yg terakhir.nescaya kite akan menjadi manusia yg lebih menghargai



7 comments:

sha sha =) said...

makan ayam suke plak!

fadhillahbakren said...

teringat aku kat cik ika.hahahah.
ye..we will neva know wht we got till its gone
hargai sebelum terlambat
tapi da terlambat.hehehe..ayokkkk mekkkk

sedekah alfatihah la kat ayam tu..=))

DoDu@HaHA said...

aku bersimpati..

kawan aku bela tikos makmal.. pas2 die tuka minat, bela ular... dan die bagi ular tu makan tikos makmal tuh...

ko kene contohi kekejaman beliau, baru laa xnanges dah.. hahaha..

annadzirah said...

ololo.
aku pn hampir menitiskan air mate bace ni..
( ati tisu maklum le.. hukhuk )
seb la ade membe dok depan aku..
malu a sket nak nanges..
huahua.
((:

~nAbieyLa~ said...

shasha:itu lain la syg..

rumate ku:ha'ah.ika pon cm kau.siap marah2 lagi kucing 2.lasnye ble kucing 2 mati jtuh dri tingat atas, menangis xigt dunia.menyesal la kununnye.huhu.pas2 mule lah baik gle2 terhadap ibu kucing tersebut.haha.

ayam2 aku buang lam tong smpah je.waaaaaaaa.....cne aku nk tanam..mlm tadi ujan lebat mencurah2

dodu:kalo binatang yg name tikus aku kurang kisah kot.tapi kau xtau la kalo bile aku tgk muke tikus 2 kasih syg aku boleh tumpah serta merta kt die.tapi utk tgk tikus 2 dimakan di depan mate aku mmg x la.aku akn menangis.kejam la kwn ko 2..

an:waaaaaaaa...aku xlah cengeng an..tapi ble bab2 binatang nih aku otometik jadik sensitip.xtau lah nape..huwaaaaaaaa...smoga aku tidak nangis da lepas nih

nooratikah said...

nape.. isu aku nangis sal ank latipp si kucemm tu berbangkit d sini... rahsia tu weii...

mekk jgn nyesall...
bkn slh ko...
ajal ayam tu daa smpai...
kite perlu redha...
huhu

~nAbieyLa~ said...

ika: aku pon xtau.haaaa..ko ty rumate aku tu.die yg stat.aku penyambung wacana jek.mgkin die bosan kot.hehe

aku da sedeqah.arap die maafkan aku