Sunday, August 9, 2009

~segala puji bagi Allah~

assalamualaikum n gud evening (ceii..ckp omputih lak)

tadi wak2 aku tumbuk serai nk wat tomyam, aku tertumbuk skali jari aku..sakit woo..tpi bukan ni aku nk cte.aku nk cte bnde len.

wak2 aku sdg enak menaip post nih, aku dgr ade org jerit2.aku igt sape la jerit mlm2 ni.upe2nye jiran aku, Mak cik MA(aku tau name glemer die je).die dtg nk bg bubur jagung.mcm tau2 je umah ni ade dua pesakit.mak aku kate sedap bubur die.tpi bukan 2 aku nk cte.



mak aku n adek aku bertambah chat.walopon mak aku da bertambah chat, die MC sampai esok.wuuu~agak2nye students die hepi x? hehe..mak aku still xbape nk larat la nk masak2 nih.make, aku sbgai anak yg mithali n rajin lagi berkaliber...uupppss..salah tulis..aku sebagai anak yg sulung ambik lah tggungjawab memasak buat beberapa hari..ye la...alang2 aku bleh pektis.umor aku da nk msuk 20 tau..malu lah kalo org dulu2 umo 20 xreti msk lagi.paling2 x pon ko reti masak megi ngn rebus air.yg 2 pon kire ok r 2.xpon ko reti jgk la tanak nasik.bia la xmasak pon, asalkan nasik ko xhangit.



adek aku juge suda chat..setelah beberape hari berkurung dlm bilik (kunun2 kuarantin la), die akirnye bebas.xperlu pkai mask lagi.lame da aku xnmpak idung kemek die.haha.tpi 2 lah.ble die da chat, kije die stat la blik.bergaduh.bergaduh plus bergurau (ape2?BERGARAU?) huh..xbleh btol duk baik2 ngn adek bongsu.msti ade je idea nk gaduh.antare dialog bergaduh yg bese aku dgr,"ko huduh aku cntik,ko cntik aku lagi cntik".bile suh wat kije or tolong aku,die mule lah ckp die xchat blik.aku yg sulung nih, penat pikir.da la.mls lyn kau budak.



lagi satu, pagi tadi aku bgn tdo.lmbat skit la.aku ni kire tertido la sbb penat cri sijil SPM aku yg lesap ntah ke mane.aku bkn sengaja tdo.tertido ye.penat woo nk cri sehelai kertas.tmbh2 aku ni plk jenis yg short term memory.mmg parah.tpi akhirnye jumpe jugak.berkat tdo sekejap pas subuh(tengkorak ko tdo pas subuh bwk berkat).pas2 aku bergegas nk p jemur ken.yela.da pkul sepuluh pg.kain siap bsuh pukul 7.30pg lagi.kang bau bangkai plak ken aku duk lame2 lam mesin bsuh tu ha.pas2 tbe2 aku nmpak tong sampah da kosong.hehehe.da xpancit upenye tayar lori sampah.ke takot resident sini bertindak brutal??agak2 ade yg terbace blog aku semalam kot.haha..papepon, seb bek dorang dtg.aku bru je nk kol radio malaysia nk wat aduan tdi.haih.naseb baik korang.ni lah satu lagi kegembiraan aku.



pointnye di sini, aku bersyukur lah.everything's goin back 2 normal.no more worries.i hope.ALHAMDULILLAH.


cume satu je yg xbes.aku kini adelah sangat2 mengidamkan sebijik cream puff perisa vanilla yg sgt sedap..................keinginan aku bertambah2 ble aku tgk cte zettai kareshi tdi..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nk pegi mid...nk bli lagi cream puff 2!!! sedap sgt.............!!! tpi.xdpt..xpe.redha.esok luse, ble aku pgi lagi, aku nk bli sepuluh bijik.amik kau.satu 4 rggit.

4 ringgit x 10 bijik cream puff yg sedap = rm 40


gile.ko ni spesis jin mane nk mkn byk cm2? semoga ko sedar.cpat la bertaubat.


mane lagi 2 bijik aku py??



tgk2...first step utk mkn cream puff sedap ni..kite perati dulu mane urat2 yg betol utk belah die


pas2 kite belah die secare perlahan2..eh..! jgn ade yg menitik air liur ble tgk krim die!



opps...jgn terkezut n tergamam dgn rase die yg lemak berkrim 2..first time aku rase,otometik mate aku terpejam menikmati cream puff nih..siyes sedap weh..


aku salu letak muke die ni kan..xpe..nk tunjuk cre2 mkn cream puff yg btol..pastikan anda comot mcm die nih..bru btol care die..cbe tgk2..pas pejam mate, otometik die tersenyum..


kwn2, sile lah cube ye! saye jamin anda juge pasti suke! =)



okeylah.lenguh da tgn aku pegang pen ni.mlm ni nk mimpi mkn cream puff 99 bijik setengah.lagi setengah bgi meow.ok...oyasumi!




titik.

4 comments:

sha sha =) said...

hoh! mid. baek!
akan aku pegi!

~nAbieyLa~ said...

shasha:crikedai papa's beard tau!

DoDu@HaHA said...

jom2... aku nak ikot!!! xajak aku memang arr..

fadhillahbakren said...

teringat aku kite mencarik2 surat tawaran biasiswa dlu...heheheh