Sunday, August 30, 2009

~aku sudah tua kah?~

assalamualaikum....n selamat sejahtera..semoga selamat semuanya..

tadi aku tgk brite...ish3..ade lagi satu virus yg lebih bhya dri yg ade skrang..hal ini kerana virus baru ini menyerang terus ke paru2 yg membuatkan pesakit akan berada dlm keadaan tenat serta merta..


setitip doa: "ya Allah..aku mohon..jauhilah penyakit ini dari aku, keluargaku, rakan2 ku serta org2 di sekeliling ku"


amiin~



hari ini aku rasekan mase berjalan agak pantas.diakui mmg la mase berjalan pantas, tapi aku rase harini lagi pantas mase ini berjalan.mane x nye..aku tido sugguh lame hari ni.pukul 2 ptg aku stat tdo n aku bgn pukul 5.30ptg..itupon sebab kwn aku, yana kol bertanyakan ttg sweater yg mahu dibelinye.teruk kn aku?hehehehe.aku xtau lah knape.aku sgt2 mengantuk tdi..xpe..yg penting at least aku xtdo pas subuh or lepas asar..


berbalik kpd tajuk.aku ni umur xsampai 20 lagi pon.tapi ntah la.aku baru perasan bhwa aku sudah tidak keanak-anakan lagi.kalo melihat dari sudut perangai n kegilaan aku 2 yelah.aku akui aku mmg sungguh berkebudak-budakan.maksud aku tua di sini adalah dari segi selera n minat aku terhadap sesuatu.sewak2 aku bli belah ari 2, aku tersedar bhwa aku sudah tidak lagi meminati warna2 yg terang seperti oren, merah, kuning atau pink (sejak kuar perut mak lagi mmg aku anti pink).aku lebih berminat kepada warna2 lembut yg xberia bak kate org pahang..itu adalah salah satu perkara yg buat aku sedar.


satu lagi ialah pemilihan corak baju atau kain.dulu aku suke baju yg byk bunga2.yg bercorak penuh n heavy.sekarang tidak lagi.aku lebih suke kepada baju plain bersama kain bercorak batik atau baju kurung yg bercorak simple2 shja.aku rase sgt2 rimas bile tgk baju yg penuh bunga n corak.selera aku sudah betol2 berubah sekarang.aku mungkin tidak tua, tetapi sudah sedikit matang.aku rase begitulah(skema xleh bla).aku xtau samada bnde ni sesuatu untuk aku gembirakan atau tidak.mungkin tidak perlu ape2 respon.buat dek aje lah.


ha..satu lagi yg aku perasan.dulu aku rilek je bile tgk rumah atau bilik bersepah.tapi sekarang pantang kalo aku tgk brg2 bersepah.pantas shja aku naik angin atau pusing kepala.aku berasa cepat rimas dgn sepahan2 itu semua.dulu aku siap boleh tido dlm timbunan kertas exam yg lepas2 lagi..skang jgn harap..aku sudah tidak se'rilex' itu lagi utk menerima sepahan. (budush anak sape men mercun.terkejut aku tgh taip post ni.nk luruh jntung.budush lagi sekali).aku akn dgn rajinnye atau dgn malasnye mengemas la sikit2 biar sejuk mata memandang.tapi perubahan ini adelah perubahan yg baik, cume kadang2 ia memberi kesan yg tidak berapa elok utk kepala aku.aku salu sakit pale bile aku rase suasana tegang n xbesh.ok.


ha..tapi dlm byk2 bnde yg berubah still ade bnde yg xbubah.salah satunye adelah hobi aku menonton cter d tv.skang ni walopon aku da xbape nk lyn tb, tapi aku lyn laptop.asasnye same iaitu menonton crite, tapi skang sudah upgrade.aku menonton bnde yg aku dld sendirik n cerita yg aku mahu.begitu lebih maju bukan?


satu lagi, dulu aku suke mkn kfc, tapi skarang aku ttp suke mkn kfc juge.n mc D juge.n cream puff juge.OOOOOhhhhh tidak elok itu.aku arap aku tidak suke lagi.semoga aku cepat matang dari segi pemilihan mknan pule.




sekian.


yg matang,
nabila (19 tahun 11 bulan)


lupe pule: salam merdeka kwn2! hargailah setiap detik kite d malaysia (sejak kebelakangan nih aku lebih patriotik..maklum lah....insap2)



.

6 comments:

DoDu@HaHA said...

MERDEKAAA!!!!

annadzirah said...

hahah.
admit je la yg ko tu da tua!!.
da leh jadik mak budak..
lalalala~
bese a 2..
citarase mesti berubah dari semase ke semase..
xkan kite nak tetap pade satu bende saje kan..
xke boring camtu???.
neway,
epy indie day (:

sha sha =) said...

hehehe..

biasa mek..
jiwa da tak budak2..
aku pon mcm ko gak..
haish~

~nAbieyLa~ said...

haha:samat ari merdeka encik nazrin haikal.bebaskanlah dirimu..

cik:aku xtua agi..xdek2...aku hanya matang sahaja..hoho..thank u..hepi independent day too cik an!

shasha:ownh ye ke?jadi kite samalah ye..hooho..cne la agaknye lagi 10 thun nnti...ape agaknye taste kite..haha

nooratikah said...

kesimpulan nyer ko daa tua...
sume taste ko daa brubah...
tp part yg ko xleh tgk sepahan tu...
aku oppose!!!!
ko mmg suke sepahan...
itu fakta yg nyata...
hua3~

~nAbieyLa~ said...

ika: weh aku xsuke la sepahan.especially ky umah.kalo kt bilik ko aku suke je tgk sepahan.hahahaahahahhahahaa.

btw, aku budak matang otak, tapi bukan tingkah laku.


harap ,makelum