Friday, August 21, 2009

~post lepas sahur *sementara tggu subuh~

assalamualaikum kwn2...

salam perkenalan bagi sesiapa yg bru knal aku~

seperti yg dinyatakan sudah seminggu aku hilang n menyepi..sbb aku pegi pre-departure briefing kt kajang.student2 b4 nih hanya kene 3 hari je..tpi batch aku kne 5 hari..di sebabkan org ckp program seumpama itu adalah bgus utk memantapkan jiwa student2.hehe.yeke?sudah mantapkah jiwa aku??insyaAllah.mungkin sekarang xnmpak lagi hasilnye..briefing yg aku pergi ri2 seronok..ye..seronok..cume beselah..kadang kala time angin mengantuk dtg..mmg tiada ape dpt menghalang aku dr kehilangan kewarasan.kdg2 ade ceramah yg mampu membuatkan aku ilang fokus.mmg lumrah alam la 2..nk2 time tgh hari..haha..mulelah aku wat bnde len.xkn aku nk selamba je tdo.jtuh r maruah maktab aku, lecturer2 n kwn2 aku.so, merawat adelah lebih baik dr mencegah*tetibe*.yg plg aku suke sebenanye bilik kt sini.b4 pegi 2 aku duk pikir bilik cm hostel r..duk ramai2.ble aku dpt kunci bilik, aku sungguh terkejut..haha..hotel! aku be'rumate'kan skul'mate aku iaitu ika.cntik btol bilik.mknn pon sedap! xsah kalo xdek 3 jenis lauk protein..semangat naik d sini. (kredit 2 pusat latihan KWSP)


bilik aku~


wak2 mule2 masuk(time ni terkejut sikit baru)

da terkejut byk da nih

waah..pas2 xterkejut da~mmg hotel pon..tiap2 hari ade housekeeping


toilet yg menarik(perlu ke aku tunjuk kt cni?)


aku n ika yg excited (ika je yg excited senanye~)


semua org dpt beg nih..ke mana sja pegi kene bwk..warne je len2 (recycle py)

aksi2 wak2 ceramah

aku yg sentiasa pakai mask


okeh..tuka topik..skang suda 1 ramadhan.aku sgt gembira.d kesempatan nih, aku nk ambik peluang nk mintak maaf kepada sume yg pernah aku sakiti zahir atau batin.ok.azam aku kali nih:
~xmau tggl tarawih (kalo aku xg surau or masjid pon aku wat kt uma jek)
~mengurangkan makan (semoga menjadi tidak gemok)
~menjaga adab sopan (dr wat dosa2 la)
~tidak terus tido pas sahur n pas subuh (mengisi masa dgn membuat bnde berpekdah)

setakat nih 2 je lah azam aku..aku mahu tunaikan azam2 ni dgn jayanya.aku bersyukur aku sempat raye d sini.jadi aku sgt2 ingin menghargai ramadhan n syawal d sini bersama keluarga. who knows?entah2 ni ramadhan last kite.n satu lagi..mungkin lepas ni aku akan menulis blog setiap pagi b4 subuh..kerana menulis blog juga aku rasakan berpekdah.jadi, drpd aku tdo, bek aku berkongsi.marilah rakan2 blogger.jgn tdo pas sahur or subuh.


sebelum puasa lebih jauh, aku letak pic mkanan fav aku dulu~cream puff! aku bli byk ri2..hehe


*tadi aku sahur mkn kfc mlm tdi yg xabis.utk membuang lemak aku tdi,maka lepas ni..yakni pukul 7 aku mau pegi jog bersame ayahku n adek ku.ok, mau solat.tata~


~sAlAm rAmadHan aL-mUbarAk~

2 comments:

annadzirah said...

amboi. besny dok otel. hikhik. ble nak 'terbang'?. kat mane lokasi?.
neway, epy fasting. (:

~nAbieyLa~ said...

hehe..bes2..bese lah duk otel..tpi ble aku expect bende len, dpt bnde len...2 yg jadi terlebih excited 2..expect hostel yg gempak gempita, dpt hotel yg tenang bergaya..haha..aku bkl d terbangkan pade 2/10/2009 ke uk.epi fasting n hepi to break ur fast juga.