Monday, July 13, 2009

~tunjuk ajarku sifu~

assalamualaikum...

aku xtau knape aku rase nk tulis pasal ni.pasal mentor.padahal aku bukanlah minat sgt pon.tpi mlm tdi ble da final, so aku jinak2kan diri menengok mentor 2.ade 3 org finalist yg berjaya msuk akhir.sepatotnye 2.tpi ntah mcm mane tetibe chaq, ank didik kepada ajai dpt masuk juge walopon mrkah die adelah plg rendah untuk minggu sebelomnye.

mlm tdi, aku sgt2 ske dgr black, anak didik mas idayu nyanyi.vokal die adelah sgt hebat.sgt2.die pon lincah.xnmpak pon tercungap2 walopon menari smbil menyanyi.mcm 2 jugak ngn fira.suara die sedap.bertenaga.tmbah2 bile nyanyi lagu mantera semerah padi 2.power2.tpi chaq,pada aku suara die biasa.x sepower fira n black.pas2 nmpak die tercungap2.serius.aku ty kwn2, rmai yg akui.tpi, mengejutkan.ble die announce je juri py keputusan, black dpt 14 mrkah, fira 13 n chaq 19.sgt2 tidak logik.sgt2.something fishy huh??dah la minggu lepas xkene out, minggu ni plk nyanyi kemain xpower,markah tggi.agak2 r juri awam kalo nk kasi die menang pon.xperlu la obvious sgt markah 2 melambung tggi.da terang lagi bersuluh suara black n fira 2 jauh lagi power dri chaq.mentang2 org ckp chaq 2 hensem.mentang2 la chaq 2 adik stacy.mntang2 la ajai (inteviewer mentor)die py sifu.perlu ke ringan sebelah?

tpi nasib bek ade undi sms.markah yg d beri juri xmampu mengcover kelemahan chaq.black dpt 75.0 markah, chaq 52.samting n fira juz 35.samting.knape mrkah fira terlalu rendah?suara die bes ape.mybe die x diundi sms.sbb besenye, kalo undi sms ni perempuan je.yg jenis tgk rupe, mmg undi chaq la walaupon tiada bakat.sayang...jike rupe dahulu dipandang, bakat dinombor duakan.lingkup lah industri muzik tanah air kalau ia berterusan berlaku.

pas2, ade dua org jemputan dtg.diorg berdua penah la dtg ujibakat mentor.tpi gagal.sorg 2 name azmarul n sorg lagi amirul.ape yg dpt aku lihat d sni, suare azmarul persis adibah noor.sgt power.walopon die baru je dijemput menyanyi, tpi nyanyian die mlm tadi mampu mengalahkan sebahagian artis2 yg kite ade skrang.mcm dia ni mmg btol2 penyanyi lah.ble dikomen oleh 3 org juri, sume terkejut.suara die sgt bagus.tpi knape die xdipilih?juri pon pelik.juri haikal 2 ckp, "boleh awak jadi mentor saya?" py lah sedap suara die, tpi die xdipilih.jika dipilih, mungkin die lah saingan black pd mlm tdi. aku berpendapat die xpilih sebab die xhensem.die sgt besar.lebih besar drpada adibah noor.rupe xbrape nk hensem.itulah yg aku ckp.satu lagi contoh yg dpt kite lihat.mcm mne nk maju kalo hanye tgk pade rupe?kasihan.bakat itu tidak dipandang hanya kerana rupa n bentuk badan.tpi itulah.setiap peristiwa yg berlaku ade hikmahnye.mungkin rezeki die bukan d c2.okey, sekian sje ulasan aku.terkasar bahasa atau tekurang asam maaf aku pinta.

p/s:walaubagaimanepon, aku suke black juara.sbb die layak.n sape kate die xdek rupe?die comel ape.cm muke bdk tukang bace doa tyme aku g BTN dulu.muke b.u.d.a.k b.a.i.k.

8 comments:

nabila said...

kepada anonymous yg salu comment d sini:wei, kasi la aku link ngn blog ko.bleh aku share idea ngn ko.kasi la.

MieTo said...

aisy..cikgu pun minat mentor gak??
lingkup la anak2 murid lepas ni.
ha3..

sha sha =) said...

hahaha~ budak yg bc doa BTN tuh ehh~
apa ehh nama die?

anonymous said...

haha.. ak tak layan mentor..

AQ je.. heheheheh..

anonymous said...

anonymous sangat pemalu. blog tak seberapa kalau dicomparekan dengan saudari.. haha..

anonymous said...

aku ada comment ppsmi ko..

heh. sokong ngn ko.

nabila said...

mieto:
sape kate aku minat...2la..ble bace xfokus..ape la...

shasha:
ntah aku lupe..tpi die bdk grup aku..huahauhua

anonymous:
owh xlyn ye..aku xdek la lyn sgt..sbb final je aku lyn..btw, aku pgi blog ko..menarik je aku tgk..aku da wat link da ngn ko..btw, thanks 4 d ppsmi commnent 2

nabila said...

shasha:
aku da igt ape name bdk 2..aiman!hehe...igatan aku kembali pulih