Friday, July 17, 2009

~aku gagal~

aku sibuk.plus pening.so,aku ntah ape2 skit.

tadi aku bersemangat.sungguh bersemangat.nk masak.menu yg kunun2 special iaitu mee rebus.semangat gile.beselah kn..ble bangun tido je,msti dtg ntah ape2 angin rajin.oleh sebab itu aku telah mentelepon parents aku minta tlg blikan itu n ini.

ble sume brg da ade, aku pon masak.okey,pkai buku resepi.aku letak buku resepi tu depan aku.yela..nk cube plak resepi org len.kalo gune resepi sendirik,byk plak pujian melambung (terpulang r korg nk caye ke x).mmg aku 100 % ikut buku resepi lah.sbb mee rebus ni aku xpenah buat sendiri.selalunye rm3.50 tu tauke restoran MEE REBUS RAMLEE la yg dpt.smbil masak,smbil tgk buku resepi.bersungguh2.sambil dgr umi jerit,"k.long....!wat pekat2 tau kuah die bru sedap.pekat2 tau." ok...................aku jwab.aku pon wat la pekat2.ye pekat2.sgt pekat.dlm otak aku asyik duk kate pekat2 je.las2 kuah mee rebus aku jadi cm rendang.amik ko.aku gagal.

tpi sbb da byk sgt, aku mkn je lah.aku offer sume org.waaahhh...sume org mkn.adik2 mkn,abah pon mkn.abah ckp sedap2.sedap2.tbe2, "jihah,tlg abah abiskan..abah xlarat nk abiskan". jihah kate xnk.aku tau.sekali lagi.aku gagal.tpi xpe,aku redha.aku gagal sbb aku pening n aku sibuk(ye.bukan hakikat,tp itulah yg aku rase.haha)

tgh hari pule umi ckp kt aku,"k.long....tlg ajar adik ko add math..ko kn 'pro' dulu".aku yg bru bgn tdo, agak pening lalat.tpi yelah..ble bgn tido dtg kerajinan ntah dari mane.aku tgk2 soklan add maths.paper aku yg lepas2.aku kecikkan mate,aku besarkan mata.kecik balik, besar blik.oooooooohhhh..ape ni.aku BLURRRRRR..satu pon aku xdpt nk igt blik.soklan 2 satu pon aku xleh phm.cne dulu aku ley minat gle ngn subjek ni.aku pening+blurr smpai itupon aku xleh igt.sekali lagi.aku gagal.



xpe.pas sume ni setel,aku akan cube lagi.GAGAL itu xkn selamanye.lepas ni, aku akn cube n terus cube.



aku pasti aku xkan gagal lagi.ok.



aku xkn mengupdate blog selama lebih kurang 4-5 ari kerana aku tiada di rumah n aku akan berpisah dgn laptop ku.ok,pnjg umo jumpe lagi.tata.


titik.

8 comments:

anonymous said...

jangan sedihla.

mungkin hari ini hari "gagal" sedunia.

tadi aku "gagal" bgn tido awal, mungkin tempiasnya bloggers2 kne..

slmat bercuti

nabila said...

anonymous:
terima kaseh...hehe...xpe..esok jgn kite gagal lagi

nooratikah said...

heheh... ko tingat kat mamat yg suke kat ko kat mee rebus ramli tu ea...

sha sha =) said...

hehehe.. mee rebus?

aha~

cube agy..

ta jadik gak aku rebus ko!

nabila said...

ika:
tengkurak mu~
aku igt kt mee rebus 2 je..

shasha:
okeh!len kali aku cbe lagi.huahuahuauau

miss d said...

takpe2..leh cuba naseb kat umah aku nnt.

biasa kalau masak kat cni mesti jd.haha.

reverie said...

resepi two in one tu.

mee rendang rebus. haha. ok la tu!

~nAbieyLa~ said...

miss_d:
aku masak cucur durian kt umah ko..n menjadi kan??

reverie:
iye.aku sgt pndai reka resepi hebat lagi unik..