Wednesday, July 15, 2009

~pilihanraya~

semalam aku ade ckp nk gi amik gmbar suasana ngundi..tpi malangnye xdapat..hujan adelah turun.nk kata lebat sgt 2 x la..tpi mampu la wat org yg xdek pyung basah.lagi pule, nk kuar dari kawasan perumahan aku pon jam kalah KL..xbley nk lalu..yela.proses pengiraan undi sdg berjalan tyme 2.so,mmg xbleh nk amik pape gmba la.sori.keputusannye semalam pas menang dgn majoriti lebih 65 undi berbanding BN.xpelah.semoga keadaan menjadi normal seperti biasa selepas ini.amiin.

~bdk2 skarang da pndai~
adik aku umur die 12 tahun.darjah 6 lah.amik upsr thun ni.academic die ok.so,mlm2 die salu lah pegi tusyen.pade suatu malam, die mntak ayah aku anta die p tusyen.ayah aku kate ''jom! abah anta pkai Volkswagen". sumpah adik aku xnk pegi tusyen.die xske nek kete 2.ntah ape la reasonnye.die tolak mentah2 cdgn ayah aku.ayah aku da la penat repair kete 2 tadi sbb kete 2 mau idup.so, disebabkan die da letih repair kete 2, die pon nek la sedikit darah.kesian ayah aku.py lah die gembira nk stat kete 2,adik aku py la reject.ble da kene marah, adik aku senyap.senyap xterkate duk tepi pintu.xgerak2.*haiiih..bdk kecik py kerenah..kalo sekali die kate xnk,xnk la mkne die..* pas2, sbb da lmbat, ayah aku la yg mengalah.stat kete len n anta die p tusyen.sian abah.huhu~

*****esoknye*****
cuti pilihanraya.so, sume org ade kt uma.adek aku men2 la ngn ayam serama yg ayah aku bela.tibe2 die jumpe kutu kt tengkuk ayam 2.kutu besar.kutu 'H1N1' kot.pas 2 die ckp kt mak aku,mak aku ckp kt ayah aku.ayah aku pon pegi lah tgk ayam die 2.die ty adik aku,"mane kutu?mane kutu?abah nk buang.".respon adik aku: berlari ke dalam bilik n tidak mahu bercakap dgn ayah aku.mak aku ty,"ko merajuk ngn abah ko ape?''.die hanya senyap. *apekah*

pointnye d sini: bdk skarang kecik2 lagi da pndai merajuk dgn mak ayah.kite sebagai anak yg lebih tua lagi berpengalaman harus mendidik n menegur mereka.okeh! majulah anak yg lebih tua utk negara.

~gambar yg lgsg xdek kaitan~
aku terasa sgt nk upload gmbar.tpi aku xtau nk upload ape.so, bntai je la:

binatang zaman skarang pon........

"knape kulit aku makin berkedut?"kate beliau

dua actors yg aku ske(diorg bukan nk kiss ye.harap mklum.diorg tgh cabar mencabar)

mei chan!


erkkk...

p/s:aku bangga jadi anak sulung (^_~)

11 comments:

sha sha =) said...

hahaha..bngge jd anak bongsu :)

anonymous said...

haha.

apekah gambar2 itu semua..

lepas gambar2 haiwan2 yang menarik

tu.. ada lak gambar korunk yang

menarik..

adakah ini satu........????

haha.. adek bongshu mmg gitu...

manja..

MieTo said...

adik ko yang pompuan tu eh??/
dah pandai eh skang.
gaggaa..

miss d said...

adik ko moody kot.haha

btw,sgt tertarik gambar terakhir itu.haha~

reverie said...

Gmabar last tu aku tak faham.

oh ya. Nama aku ejanya Faiez. =p

~nAbieyLa~ said...

shasha:
ye...bgus lah kerana anda berbangga!

anonymous:
itulah aku xtau..aku bntai shja letak gmbar2 tersebut..ye...aku akui adik bongsu mmg bg2..(maaf kpada si bongsu2 d luar sane)

mieto:
mmg pompuan la..adik aku sorg je laki..bese lah 2..bdk2 sdg membesar..terpikir plk dulu aku cm 2 ke?

miis_d:
aku xrase die moody b4 dgr perkataan volkswagen 2..lpas dgr, ye...terima kaseh...gmbar las selalunye plg menarik

faiez:
gmbar last2 aku pon xphm.hehe.sori2.nnti ku tukar name kau

anonymous said...

main bantai je ye.

len kali ltak gambar aku.

mahu pomote2 mana tahu kot2 ada

yg berminat.

~nAbieyLa~ said...

anonymous:
ha...boleh3..kasi cni pic kamoo...aku promote kan..b4 2 aku edit lu kt photofunia..hehe

.b.e.d.d.y. said...

aku dh dapat msg dr ofis ckp ad barang untuk aku!!
excited bangat wei..
jap lagi aku nak g amik..
hehehe

nabila said...

haha! bgus2..py la lame nk boleh ke sampai...nnti ko tgk cte 2 ye..pas2 ulas la skit2 lam blog ko...huahuahhaha

Anonymous said...

mender la gambar last tu, letak jugak.... hoho