Friday, July 24, 2009

~peristiwa penting sewaktu jalan2~

assalamualaikum kwn2...lame sungguh kita xberjumpe.n lame sungguh aku xmencoret d laman ini.aku sibuk seminggu yg lepas.dan aku penat.byk peristiwa berlaku.antaranye ialah:


1.mule2 aku p perak atau lebih spesifik seri manjung(umah miss_d)

2.esoknye,adek miss_d drive kami ke batu caves (umah atiqah)

3.the next day,yakni ari senin kami g jln2 seharian.main itu ini.sampai terketar2 lutut sbb letih

4.hari berikutnye, pagi2 lagi ayah tiqah a.k.a pk cik azmi yg baik ati anta kami ke terminal..kami g wisma m.c.a utk wat visa,kemudian beliau anta kami ke wisma putra tuk wat sijil good conduct(bes nek estima..heee)..ble smpai uma die,kami tdo mcm org mati.

5.bersiap2 tuk blik perak

6.mlm berikutnye aku bertolak blik ke rumah aku

ha..ni lah antara jadual aku seminggu yg lalu...yg membuatkan aku tidak dpt berjumpa dgn laptop aku..setiap peristiwa2 ini, ade peristiwa2 yg xbes berlaku.antaranye adalah:


1.sewaktu nk p seri manjung
*ade bapuk india yg xhensem n xjuge cun xnk mengalah ngn aku.sepatutnye bagi lah aku duk kt
dpn.mentang2 lah 3 laki kt blakang 2 2 xhensem.aku plak yg kene duk ngn diorng.
*kusi bas kt blakang 2 cm cipan.ble nek bukit or bonggol skit, kusi 2 jadi terbaring.aku plk duk
kt blakang skali dgn 3 laki nih.x ke jtuh maruah aku kalo aku terbaring.demi maruah,smpai ke
sudah aku xnyandar.
*miss_d bwk aku pgi pasar mlm tepi giant.berjuta kali aku mintak air kelapa, tpi mamat 2 wat x
nmpak je aku.pendek sgt ke aku?

2.sewaktu nk p batu caves
*xdek plak peristiwa yg xbes.cume kami mengambil mase yg lame la nk cri mahligai atiqah.
heee~

3.sewaktu jln2
*sungguh penat.pgi time square men mcm2.ngeri sungguh men roller coaster.tpi sonok.huu~
aku py anak tekak ampir terkeluar sbb jerit.

4.wisma m.c.a,time nk wat visa
*kami xbleh wat visa lagi.ade prob dri pihak sane.waaaa~penat! kne dtg lagi skali
*arini dua kali aku terjatuh 'cinta' kt alamanda..n byk binatang terlepas d sini.aku igt sampai
ble2.tpi yg besnye, hidup kami d penuhi gelak ketawa arini..sgt teruk kami gelak.gelak ikhlas
dari hati.gmbira bangat.

5.bersiap2 tuk blik perak
*teksi ntah pape.xtau knape aku jdi geram ngn pk cik 2.mls nk cte lelebih.

6.bertolak blik ke umah aku
*dibebel mak aku kerana die kol aku sbyk 11 kali n msg sebanyak 3 kali.tpi no respon kerana
aku tido cm org mati
*dibebel oleh pk cik driver dgn disaksikan oleh ayah aku kerana aku terlupe nk amik luggage
lam tpt simpan beg kt bwh.berkebuk ayah aku bwk kete dr tnh merah smpai kb kejar bas.


inilah yg terjadi.byk lagi.tpi xpelah..hee...ade yg xley cte..pape pon aku sonok..sonok jumpe kwn2.rase cm dunia ni kami yg punye.ade je lawak yg dtg ble kami bersame.hahaha.ari kamis ni, kami kene pegi wisma m.c.a lagi skali.okeh.salam!




3 comments:

anonymous said...

wah ak first commenter.

shoknya berjalan. sakan.

how i wish to be there.

heh.. berjalan sakan dah turun berat sikit kot.

kawan ko la said...

aku dah komen n tak kuar, so aku komen skali gi..
1 - first of all, thanks to miss d n miss az,
2 - len kali jumpa bapuk , ko kena berperangai cam bapuk gatal (AKU TAKLEH BAYANG), baru diorang respect, thus, bagi ko dok depan..
3 - KEPADA PEMBACA NABILA'S BLOG - " Penulis blog merupakan manusia yg paling bising dek jeritannya dan menunjukkan ekspresi muka yg paling panjang ketika naik roller coster (aku takleh tahan yg nie, bila teringat balik je sure aku sakit perut gelak).. penulis menjerit dengan melampaunya sehingga mukanya lebih panjang dari biasa.. sungguh menakjubkan.
4 - lain lain, penulis banayk membuat lawak yg mennggegar kan lutut aku.. sekian

miss d said...

haih.mana credit untuk miss d nih?tak masok lam pict pon.haha.gurau2.

c u diz comin tuesday^_^