Monday, June 15, 2009

pon...pon...pon...pon...pon..pon...x100000

assalamualaikum sume rakan dan taulan...
ini kisah bapak aku...
aku nk crite...
bkn crite buruk..bkn juge cerita xburuk...
cerita bese saje...
cerita tntg hidup...
haha...cerita tntg hobi beliau...
cerita tntg si 'dia'...

begini...
kite flashback dulu...
sewaktu family aku ambek aku d ipoh...
ayah aku telah mengecop sebijik kereta volkswagen(smpai skang aku mmg xtau cne nk eja) atau name sentipiknye kete mr.bean...
aku igt beliau men2...
rupe2nye dlm diam beliau telah setuju nk membeli kereta tersebut...
tapi hasrat itu hanya tgl hasrat n mimpi semate2..
hal ini kerana mak aku xkasi...lagipon mhl org 2 nk ambik...
make beliau pulg ke kelantan dgn patah remuk hatinye...

seminggu dua kemudian..
aku d kejutkan dgn brite tntg kereta encik bean itu...
bpk aku nk bli ia..
sebab mat perak itu trunkan harga yg bpk aku nk...
ayah aku mmg hepi xhengat dunie...
ditambah pule dgn adek aku yg xabis2 mmberi rangsangan dan galakan membina...
kali ini beliau sudah nekad..
biarpon drpd 6 member lam fam aku,hanye sorang je yg menyokong decision bpk aku..
come hell or high water...
walau ribut puting beliau mak aku sekalipon dtg...
die nk jgk bli...
dgn gigih beliau pgi ke perak skali lagi...
tgl aku terkulat kt uma...
make...kereta yg bejudul "BAS 5470", wane oren, bntuk mcm kura2 debab...huah3333....

sekarang...
kete 2 ibarat bini nombo dua bpk aku..
setiap ari bpk aku lap...renung...n tersengih..
bagai d lamun cinta gamaknye...
aku yg memerhati rase nk gelak...
mak aku pon sudah tidak bising2 lagi ttg kereta en.bean2...
sebab ayah aku sgt hepi...
ape lagi kegembiraan yg plg bes melenkan kite dpt tgk org yg kite syg hepi kan??????
hihihi....begitu lah kisah bpk aku...


sape ade hobi same ngn bpk aku (iaitu mengumpul segala brg yg antik lagi tua lagi bangka n sudah ade ciri2 mereput), sile kontek beliau utk pertukaran idea...ok...sekian..


nilah antare gmba2 kete en.bean yg aku snap secare haram..


abah...abah....

*xpe..aku phm...sume org ade hobi tersendiri*

7 comments:

sha sha =) said...

nabila syg.. itumr bean punye kete is not like volkswagen ok.. hehehe.. itu mini cooper :P

btw.. i'm a big fan of volkswagen... cool gile lah dapat dis kereta!! wuwuwuww.... mao maooo :D

pemilik blog>mls nk sign in said...

owh ye ke...hahah...mmg aku xreti wei...
sha minat kete nih????
nk kontek my dad ke???huahauhuauhhahua!

miss d said...

walla sgt bagus kereta ini..

bapak i juga gila bangat sama ini kereta.lu maw jual?

haha..kira present for fathers' day la nih ya!=p

pemilik blog>mls nk sign in said...

dia kasi present buat diri sendirik...! wawawawaw

sha sha =) said...

hahaha.. tape laa.. dulu my big bro used to hav dis car.. tp sygg.. da jual.. sampai oo.. aku ngn along aku drive from kb to KL! huh! mmg sempoi

reverie said...

Syeady la ayah kau, mek!
boleh bawa aku jalan2.

pemilik blog>mls nk sign in said...

>sha
fuyoooh! jauh 2...
dasyat dowh kete ni...
wuteva..i still don't adore it!
haha...

>faiez
alaaa..
ko lmbat ckp r..
bru smlm bpk aku anta workshop..
sebulan org 2 amik...
sori r...