Wednesday, June 24, 2009

~drama~

salam kwn2 ku...sudah agak lame aku xmencoret...aku senanye sibuk menghabiskan drama2 lame yg ade dlm simpanan aku..oleh sbb da xdek cte aku nk tgk..so aku bukak la blik fail2 lame...aku xtau nk tulis ape..so, aku nk cte sal sal drama yg baru aku tgk kelmarin..xdek la lame sebenanye drama ni...thun ni punye drama...bulan mac ri2...tpi aku bru nk tgk..kwn aku da bape kali suh tgk,tpi aku bizi dulu..skang da xbizi, bru lah aku nk tgk..tjuk cte 2...MEI CHAN NO SHITSUJI..
makne die MEI CHAN'S BUTLER..

sinopsis skit...cte ni pade aku bes r...aku xtau r bagi bdk laki cmne...xkene kot ngn korang py taste..tpi ok je..cte die psl sorg pompuan miskin yg bernama MEI..die ni tgl ngn mak n ayah die je...family die ade kdai udon..diorg hepi dgn hidup diorg walaupon diorg xbyk duit...tpi..nk d jadikan cite...parents die mati accident..tgl la die sorg2...die pon tekad la nk teruskan perniagaan udon 2..TBE2 satu hari muncul sorg lelaki yg bergelar "BUTLER" (shibata rihito)...die dtg utk bwk mei pgi skolah pompuan yg sgt kaye..nk train mei jadi sorg pempuan yg btol2 berkaliber...KNAPE? sbb sebenanye mei adelah pewaris tunggal keluarga hongo..fam yg terkaye d Jepon(dongeng)..bapak mei sebenanye kaye..tpi tgl kan kekayaan demi cinta terhadap isterinye..jadi die plh utk hidup biasa..so...lelaki ni ditugaskan utk menjage pempuan ni stiap mase..mulenye mei menolak...tpi d sebabkan nyawa die dlm bhya(mklum lah...pewaris tunggal,msti ramai org target) n die da xpunye pape...die pon stuju ikot laki 2...

mei chan..yg langsung xphm tentang dunia org kaye
shibata rihito...S-ranked butler...butler yg thp plg tggi..(aku ske gle die ni)
wak2 die buat udon sendirik
pas parents die mati,lelaki ni dtg..bwk perubahan besar
dan hasilnye...die kt cni...St Lucia High Schools (sekolah pempuan2 kaye)

setiap org kt skolah ni ade sorg butler...butler ni sebenanye tugas diorg berkhidmat utk lady diorg...ape je lady diorg suruh buat, diorg akan buat...tapi yg plg pnting...butler xbleh ade feeling kt diorg py lady(maksudnye xbleh feeling cintun2 lah)...kalau x,diorg akn di expelled dri skolah 2..Setiap butler ade rank diorg sendirik..plg top adelah S-ranked butler...iaitu Rihito,mei py butler...sume pempuan kt skolah ni glekan butler ni...tpi butler ni pilih utk serve mei..sbb datuk mei yg suruh(datuk mei ialah org kaye hongo)..setiap butler akan stay 24 jm dgn diorg py lady..so,ramai la pempuan kt skolah kaye ni jeles dgn mei sbb dpr rihito as diorg py butler..knape mei yg xcntik n xkaye d mata diorg 2 yg jadi pilihan rihito..n becoz of dat, mcm2 lah cubaan diorg buat utk halau mei kuar dr skolah 2...tpi...slagi ade butler hensem yg slalu protect die, mereka semua xberjaya..malahan, butler ni jgaklah yg ubah hidup mei supaye jadi lebih berani..

mei n rihito (nmpak x kt kot laki 2,ade lencana emas...hanye S-ranked btler yg bleh pkai ni)
ini izumi n butlernye kiba...izumi ni ketua klas...sgt tegas n adil..kiba pule sgt comel tpi bendul
ni rika n butlernye aoyama(dia agak angkuh mule2)
ni fujiko n butlernye nezu (diorg ni bercinta secare senyap2)
yg ni xigt..tpi pntg gak watak diorg..butler die pndai la bab2 aura n roh ni..
bile rambut diorg kusut kene tiup angin,butler diorg terus je sikatkan..(mengade kan?)
nk lalu tmpat ade air sikit pon kene usung..mmg gle..
wak2 dlm klas...nk selak muka surat sebelah pon,butler yg buat..bes btol..
wak2 ni diorg cabar mei lwn masak...salah satu care nk kick mei dr skolah la..

byk la dugaan yg mei kene lalui sbb kwn2 die jeles sgt dgn die...tpi selagi ade butler hensem die(rihito), selagi 2 lah..mei selamat..butler die adelah sgt2 obedient n protective..walau ramai mane pon org nk die,die ttp pilih mei..byk peristiwa berlaku yg melibatkan kwn2 klas die...n masalah2 tersebut dpt diatasi oleh mei dgn dibantu oleh butler yg setia..n as a result, mei jadi lebih berani n kuat...kwn2 die plak da bleh terime die sorg demi sorg...tpi...ble diorg sume da baik...tbe2 de la plk yg xbes nye...sorang pempuan yg name shiori...(watak antagonis ni...mls tol nk tulis sal die)..yg kununnye pempuan nombo satu pujaan lelaki..die muncul bersame butlernye shinobu...(hensem gak la)..sebenanye die adelah anak agkat keluarga hongo..n dgn kehadiran mei,die terase diri die tergugat sbb mei adelah pewaris sah fam hongo 2...tmbah2 pule..die jatuh cinta kt bekas butler die dulu, Rihito yg kini jdi mei py butler...so,dlm diam, mcm2 rncgn jht die buat utk singkirkan mei...motif die adelah harta n butler 2..die ampir2 bunuh mei 2...tpi butler yg setia 2 tetap protect die n sanggup mati demi die...
ni lah pompuan jht dgn butler die...die salu blakon baik dpn org...sbb 2 org salu puja n puji die
suasana tegang tyme ni...rihito byk tau rahsia sebenanye
lupe nk introduce..watak ketiga penting nih...shibata kento...adek kpda rihito...die ni kwn bek mei time mei susah dulu...n sebenanye die ske kt mei...n sbb mei, die pon jadi butler gak..nk rebut mei dgn abg die..tpi die ni baik..pelengkap cte la...
ini head of skolah tu...yg blakang 2 pembantu die..pempuan ni pon baik sgt...die senanye ade rahsia dgn fam mei...

dlm harungi dugaan same2..tanpe sedar, butler2 bukan lagi butler...die ckp gni, "n then i realise, taht i am not your butler anymore.."..dis means butler 2da ade feeling dgn mei...mei pon same...tpi apekan daye...rule skolah ni mmg cm2..diorang d larang bercinta..sedih gak r..tmbah2 pempuan jht 2 salu menjahat diorang..tpi butler rihito sanggup mati demi mei...

part romantic gak ni..tanpe sedar die pgi hug nye mei nih..die nk tenangkan pempuan ni...

n walau cmne care pon diorg buat utk pisahkan mei dgn butler die, msti ade samting yg buat mei berjaye...n beri die kekuatan...kwn2 sekelas die juge salu support die...n las skli, mei dpt dua2..n die maafkan pempuan jht 2 jgk..bek r die ni...mei plak pilih utk hidup biasa dgn sederhana dgn butler die 2...ske gleeeeee butler nih....everytime he speaks, he always use suare yg sgt lemah lembut(bkn auuuww)..n the way he protects mei while at the same time he hides his feeling 2wards mei...

*sape peminat cte jepon yg xpenah lagi tgk cte nih, aku suggest tgk la...bes...(besenye pempuan la kate bes..huahuahuau)...ok daaa.....aku xdek bnde sgt da nk tulis...len kali, kalo aku xek topik nk tulis, aku nk cte psl drama...ok...daaaa

"by the sword that Mei-sama fights with, i will be your shield to protect you"

12 comments:

DoDu@HaHA said...

fuhh.. ni bukan review daa mek... ni daaa jadik story telling...

kih3.. memang lengkap ahh.. macam xyah tgk je da cter neh aku daa ley bayang daa cane flow cter neh..

huhuh..

NICE!! 5 STAR!!

nabila said...

mmg bkn story review pon...muahahah...aku tgh gle kt butler nih....so..aku nk ckp byk2 sal die...hahahaha....! arap phm kegilaa aku ye~

anonymous said...

hebat... nanti buatla review cerita lain.. promotekan..

bez2.. d story is sweet..

miss d said...

cte ni??

tal besh tak besh.

muahahaha

nooratikah said...

aku naa tgk citer nh!!!!!!!!!

shibata rihito said...

>anonymous
adekah itu kamu whai atiqah?supplier cte nih?hahaha...bangge la tuh...nympah aku...btw, i'll not write dis much if i just like it..i write dis because i really love his character!JUST in dis drama!

>dila fatin
eleh...xtgk xtau maa....ko bkn penah tgk tyme rumate ko tgh gle kt cte nih...tr r wei...i bet u'll not rugiiii!

>eyka
aiiii...streamyx ade...dld lah...hahah...sape suh ko xamek ngn jup2 ri2...xyah susa2 dld...

Anonymous said...

aii credit kt suplier x dek ker??
nih x ley jadik nih...
huahuhauhauhuhauhauhuhau

kau tau je lar..... said...

mek.. mser ak tgk kn cter tuh..
mmg ak anggap mei tu ko haha
...mmg padan ah wei..Mei=Mek ..hehe tukar i jek..
haha..
n then yg trio 3 org tuh cam yg dalam gmbr yg ko ltk tuh ak kt tgh2 kayla yg blah kanan n yana ngan butler aura tuhh..
tga buat aper.....tga buli ko..
huahuhauhuahuhauhuahuhau
tuh yg ko tgk ak tergelak sakan tuh..mser tgk(except maser srg dak pompuan yg tuh.. yg jth dri bukit..)if u know wat i mean..
maser muler2 je lar....hahahahaha

.b.e.d.d.y. said...

aku nak tengok la citer ni..
sebab aku suke mamat yang jadi rihito tuh!
:D

anum farida said...

adesh..x hbs2 dgn cite korea+jepon
huhuhu

Anonymous said...

>atiqah
yela...aku kreditkan ko...whai sume...cte ni aku amik dr atiqah azmi ye...diulangi...atiqah azmi..n dibantu supply letrik MAKTAB...ok..btw,bleh r aku jadi mei...ade gak ciri2 aku yg slalu d buli...btw, i'm loved by everyone at d end rite????esp by the butler...hahahah..2 wat aku ske tuh..utk watak bukit 2, kasi org len la..coz she's the one who is bullying, not the bullied one..

>beddy
beddy! ko bertaste same ngn aku...aku senanye b4 ni,xminat ngat r mamat ni...tpi...pas tgk watak die lam cte ni,trus aku jtuh centa...gle ah watak die ni...sgt2 gentleman n protective..

>anum
alaaa...same la cm ko yg xabis2 ng kaler pink...hehe

~nAbieyLa~ said...

kegilaan tahap maksima