Sunday, June 28, 2009

~kawin lagi~

assalamualaikum n selamat pagi sume...
sudah lame aku tidak mencarutkan idea2 bernas d sini(bernas la sgt)
xpe...aku mau share...
cerita ceriti ttg idup aku,idup kwn2 aku,idup fam aku...n idup org2 yg xdek ketan ngn aku...
kalo tidak...itu namenye bukan blog kan??

kali ini aku mau berbicara ttg kawin...
semenjak musim aku cuti..
xabis2 dgn kenduri sane kenduri cni...
pasai apa ye org kite ske sgt wat kenduri esp kenduri kawin wak2 cuti???
adekah sbb senang sedare mare cucu cicit tuek nk blik kg???
ye...aku pon rase begitu juge...
aku xtau lah...ble aku lalu kt jln2 bndar or kampung...
byk je bunge2 manggar yg bersinar menyilaukan pemandangan aku n bapak aku ble driving(padahal aku xdrive pon)
byk jgk la kepingan kertas2 kotak yg d potong utk tulis name pengantin...
terlampau byk sgt sampai arah rumah pengantin berpusing2 d tiup angin...pas2 tunjuk plak arah yg berlainan...
adelah tidak wajar aku rasekan d sini..
majlis perbndaran haruslah menguatkuasakan undang2 aku rase...
sehari lepas kawin,WAJIB turunkan papan tanda "ke rumah pengantin si polan&si pulan.anak panah."
mcm pas kite mengundi tuh..heheh..
lagipon bnde ni jgk blh dtgkan kesusahan terhadap para tetamu jemputan..
ble da ramai sgt org pacak bunga maggar kt satu tpt...
nk2 plak name pengantin 2 same lak 2...
parah...ntah kenduri sedare sape diorg pegi...
so...arap2 hal ini d pandang sedikit serius la...(xtau knape smpai cni topik aku)
make, xdek lah kes sesat jln n kejatuhan maruah akan berlaku..
aman dunia~

point utamanye d sni...
aku perhati fam aku sendirik pon da berape da kenduri kawen sepanjang cuti nih...
baru bape minggu duk uma...gle ah...
skang nih zaman sepupu2 aku kwin..
alah...yg umur xjauh beza sgt ngn aku...
yg dulu duk main same2, tdo n mandi same2...(wuuuuuu~)
alek2 da kawen upenye...
janggal btol aku rase..
yelah...besenye experience makcik n pakcik kite kwen...
tpi skang ni sorg2 spupu aku naik pelamin...
ble tgk ramai naik pelamin...cm rase jeles plk..
ble ye aku nk kwin??
ble?????ble?????


ntah.

6 comments:

anonymous said...

la.. isu gedik nk kawen ke ni.

ko dh umo 30 an ea? biasala tu..

setiap orang akan ada krisis umo..

jgn rasa anda andartu atau daratua.

itu adalah normal.. insyaallah

akan jumpa pasangan anda.. sy

doakan..

****

aku pun setuju pasal papan tanda

kawen tu. pasang pandai. nAk

tanggalkan takde la plak. Kalau

mencantikkan pandangan takpe jgk.

ni. mencacatkan pandangan. sabar

jela.

DoDu@HaHA said...

weyt.. anonymous... sampai ati ko cakap umo doe 30 an...

hahahahha.....

cian mek kaannn..

xpe mek, kalo ko asek sebot2 jek, tak lame laa tu.. hahahah..

nabila said...

>anonymous
wei...aku 20 thun pon ckup lagi...sape ko wei yg xtau umo aku???sape???

>dodu
trime kaseh haha kerana kesian kt aku...yelah...aku doakan ko juge nnti...ko nk kawin gn sape??meh aku doakan

miss d said...

apa kata ko kawen b4 gi sana??

aii...aku pon da lama x pi kendurik kawen ni.muahaha

nsik minyak sedap~

sha sha =) said...

amboi.. ma kawen da. gedik2 neh.. hahaha..
jom laa kawen sama ngn aku!

nabila said...

>miss d
nak gak kawin b4 pgi sane...tpi xdek calon..stakat ni calon yg plg xbes pon mizushima hiro je...ade yg lagi ok x??

>shasha
jom...sha nk kawinble?