Saturday, February 28, 2009

~ujAn ooo ujAn~

gukgukguk...
guruh berbunyik...
"hmmm..."kate aku dlm ati...
kate org tua2...
kalo guruh berdentum..
itu tndanye ujan akn turun...
aku tgh bz gle wat assignment 3 serangkai nih...
agak tensen jugelah...
ye lah..sape suh aku wat kije last minit...
tpi kedatangan bunyi guruh 2 menyejukkn ati aku yg sedikit suam..
walopon sesetengah org takut gle ngn bunyi 2...
tpi len ngn aku...
aku ske...
xtau nape..
menimbulkan suasana cm sejuk je...
lagipon..orang2 alim ulama' kite ske ujan...
sbb wak2 ujan...mereka terpikir dosa mereka..
pas2 guruh terus berdentum..dan bergukguk lagi...
seiring dgn alunan lagu dpd laptop rumate aku..(lagu nasyed..hahaha)
pas2 aku telupe kain yg aku basuh td xagkt lagi..
so aku pon terjun la ke bwh utk angkt kain d jemuran..
kemudian..aku menyambung semule kerja aku..
hmm...tenangnye...walopon bru pkul 6..tpi da glap cm pkul 2 pgi..
tpi aku ngn rumate aku bkn reti nk bkk lampu..
bergelap je lah kitorang(mklumlah..khusyuk wat 3 serangkai+jimat letrik)
tetibe....
gegang gegung gediang kokdiang yang yangynag.....(bunyi guruh lagi..tpi kali ni agk kuat)
make...ujan pon trun..
mule2 slow..tpi pas2 lebat gle...
kalo org tgk..sebijik cm air dpd bomba py hos...cm org salu wat ujan tipu lam tb 2..
agin kuat sgt...
d sebabkan aku sgt mencintai ujan...
aku pon menyuakan kepala aku ke luar tingkap(walopon xbleh sbb tgkap ade palang,tpi aku trus berusaha sbb aku sgt cinta kan hujan)
aku nk menikmati percikan/tempias ujan 2...
pas2 aku perati alam sekeliling smbil berpikir..
menjana minda lah katekan...
tetibe aku nmpak sorang minah india tgh lyn blues kt koridor sebelah blok aku...
pas2 ade sorang lagi lyn blue tpi tgkap...
dorang berdua memerhatikan air ujan yg jtuh mencurah2 2...
haha...ade jugak org mcm aku kt dunia nih...
aku igt kan aku sorang je yg obses kt ujan...
2 je nk ckp...
senanye aku tensen wat 3 serangkai..
okey lah...tata...

No comments: