Monday, March 2, 2009

~meooooooW~

aku memberi salam...

korang mstilah kene menjawab salam....

d sni aku juz nk cte...

kisah peribadi aku kt sape2 yg m'bace blog aku nih...

tentang makhluk Allah yang sgt comel...iaitu kucing..

tpi kucing2 ni len skit..diorang nih kucing ajaib...punyai sifat spti manusia..

ini adalah jenis2 kucing yg tinggal dpn pintu/ berdekatan dgn tangga kt blik aku...



jenis kucing yg pertama: kajian menunjukkn bhwa kucing ini mybe berasal dpd ngri 9 kerna sifat beliau yg sgt ske mkn mknn pedas..
name:ayauuuu (bunyi nye sedikit sengau)
kaler beliau: putih (sedikit coklat krna salu bergelumang dgn sampah)
reaksi ketika d tegur aku: mengekori aku smpai ke jamban...dgn harapan aku akn memberinye mknn..
keadaan fizikal n mental: sedikit luke d paha...kate doktor yg merawat, beliau d percayai jth gelongsor..
ucapan buat beliau: wei...pg r bli ubat buasir....sian aku tgk ko jln...terkengkang-kengkang...



kucing kedua:berasal dpd jenis reptilia..sebab lidah die sgt pnjg...
kaler:putih, kelabu taik anjing, coklat nescafe
name panggilan: yauuu
reaksi ketika d tegur aku: buat dek je..(ampeh tol kucing nih)
keadaan fizikal n mental: alhamdulillah...beliau sihat tiada cacat cela...cume otak die je mereng sikit..
ucapan buat beliau: tolong r....tolong jgn buang air besar n air kecil d atas selipar aku...sliper org lain xpe...ok?



kucing ketiga: xdpt d knal pasti beliau dtg dari ngara mane..tapi ble tgk care die mengiau...bunyi slang indon..aku ase mybe beliau adelah pendatang haram...
kaler: gelap mlm...
name panggilan: MMEEEEOOOWW(hurup besar melambangkan penggunaan suara besar)
reaksi ketika d tegur aku: beliau senyum...tnpe menampakkn giginye yg rongak n berongga..
keadaan fizikal n mental: sihat..cume kaler beliau yg sgt gelap itu membahayakan diri beliau d waktu mlm..
ucapan buat beliau: teruskan tabiat senyum anda, sesungguhnye senyum itu satu sedeqah...satu lagi..beli r lampu kepala...nnti mlm2 xdelah ko eksiden...



2 je lah aku nk cte...aku py institut ni senanye boleh d kenali juge dgn name institut penternakan insan2 comel yg bername kucing...terlalu byk kucing yg idup bhgia d sini...sebahagia kami pelajar2 d sni...stgh dpd mereka ade yg menginap skali ngn kucing dlm bilik...pade pndapat aku pule...kucing2 nih ade mase bg kebahagiaan kt aku...ade mase bg disaster...aku ske ble tgk diorang comel2 guling2...tpi ble diorang membuang segala air yg diorang ade kt tmpt yg boleh dikesan aku...aku mule merasakan aku ingin mmberi flying kick, chopping kick, n bla3 supaya kucing itu terbang jauh ke tmpat asal mereka...aku sure korang pon mmpunyai masalah yg same dgn aku...bagi yg berkenaan sile hubungi 09-7788666..aku sedia mmbantu..

2 comments:

miss d said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

bedosa tau x...