Saturday, March 21, 2009

~tEntAng cUti~

da lame xmenulih..bkn ape..aku xblik umah walopon cuti seminggu..sibuk..
aku rase sgt byk peristiwa belaku wak2 cuti nih...d sebalik pelbagai peristiwa gembira...byk yg sedih belaku...blogger-emoticon.blogspot.com..antarenye eristiwa2 penting yg belaku ialah...


1.perkahwinan spupu ku (k.long)..dgn seorang engineer yg bername amru...
bertuah beliau ye...
hehhe...die sgt cntik pade hari itu...yela hari bhgia die...
smoge hubungan berkekalan la ye...
saye doakn k.long...


die yg cun


kami yg sebuk~

2.perkahwinan paksu aku dgn seorang wanita yg baik lagi lembut...
hehe...paksu2...taniah...smoga hubungan rumah tangga berkekalan smpai ke anak cucu n cicit cuit n bla3...blogger-emoticon.blogspot.com...hehe...kami mau tambah sepupu..wawawablogger-emoticon.blogspot.com..


paksu n maksu~wee...


hadiah paksu yg sgt byk..

3.kehilangan handbag mak aku...
sungguh aku xsangka handbag mk aku diambil org d atas umah nye sendiri...
sape lah tergamak wat cm2...mak aku kehilangan hampir 6 ribu ringgit...dlm beg 2 bkn ade duet je..mcm2 lgi..sian mak aku...aku xtau nk ckp ape da...sape la tegamak wat g2...mcm care da mak aku cbe....ishhh....arap2 ade la hasilnye...kalo xdek,maknenye itu bkn rezki mak aku lah...riso gak aku...kunci kete pon ade lam bag 2..takut pule org 2 kebas kete...ishhh...kepade sesiape yg ade nmpk handbag mak aku, sile kontek aku dgn segera ye...kepade encik/puan pencuri atau encik yg tesalah amik handbag, jike kau ade blog, sle comment kt blog aku...mari kite berbicare satu lawan satu...blogger-emoticon.blogspot.com..
pesanan aku kepada mak aku:sabarlah umi yek...belom ade rezki kite 2...


umi n handbag(sebelom kejadian)

4.nenek aku makin lemah...
nenek aku sakit...da lme da sakit...n skang ni die makin lemah...semlam aku blik kampung...tgk die...pucat nye muke die...mate pon celik sekejap2 je...risau btol aku...aku takot la...so...pgi tdi aku mintak maaf byk2 kt die..aku cium dahi die sbb aku da nk nek bas da...aku xtau lah die sedar ke x wak2 2...tpi mmg aku sgt sebak time...sgt2...agak byk dosa aku kt nenek..aku doakan nenek aku pnjg umur....ampunkan cucu nenek ye nek...blogger-emoticon.blogspot.com..

5.pak cik aku sakit...
semalam pak cik aku kate die sakit pale...xlarat nk bgn...so..die suh anak2 die urut..sakit urat katenye...sebelom blik aku sempat la salam2 ngn die...igt die xsehat bese je...time org nk blikan die ubat, di kate xpyh...tpi...x d sangka...mlm tdi die d masukkn ke spital...doktor ckp jantung die sgt lemah...30 denyutan per minit....jatung sgt tidak aktif...ya Allah...aku sgt terkejut...pakcik aku yg gembire2 kelmarin boleh jadi selemah 2 hari ni...kate ayah long, doktor xbenti2 lgi masukkan oksigen lam bdn die 2...aku doakn die pnjg umur...aku agk riso..tpi tdi mk ckp, die da agk ok...alhamdulillah...


2 lah antare peristiwa2 penting yg cukup bermakne belaku wak2 aku cuti seminggu...aku terpikir blik time aku duk lam bas tadi...aku sedar...byk ujian Allah bagi kt aku..kt kite sume...harta bnde yg kite ade 2 hanye pinjaman...Allah boleh tarik bile2 je Dia nk...kite manusia kenelah bersyukur..n sabar dgn segala dugaan yg menimpa...ade hikmahnye setiap kejadian yg belaku 2...aku harap begitu lah...so..skang ni aku da blik ostel...kene stadi...kali ni da xbleh nk men2...exam da tgl lgi bpe ari je...belajar... belajar...n belajarblogger-emoticon.blogspot.com...++++++++usaha+++++++tawakal...insyaAllah...aku akn berjayablogger-emoticon.blogspot.com...amiinn...

1 comment:

anum farida said...

saba ek mek...
dugaan...