Tuesday, March 10, 2009

~mEncAri-cAri oo kAu di mAnA~

aku n rumate ku sdg cbuk mencari2 d mane kah borang biasiswa kami..sgt menyakitkan jiwa n
rage...aku xigt mane lah aku letak surat 2 blogger-emoticon.blogspot.com..mane yek aku letak..alaah mr. yusni nih...sye
mmg xtau lah mane saye letak surat 2..ishhh...org atas ni pon satu...bkn nk mntak awal2...las minit jugak...aku ngn rumate aku pon mencari lah surat tersebut bagai kan org sewel mencari mknn.. penat.. blogger-emoticon.blogspot.com..lgi sakit jiwe.. blogger-emoticon.blogspot.com...mule2 aku cri atas meja...XJMPE..pas2 trun cri lam laci plak..XJUMPE lagi...pabila penat mencari,aku pon minom seketika ngn rumate akublogger-emoticon.blogspot.com..air teh o ais yg aku bli kt kafe td da xsejuk lgsg da...sbb udara sgt lah panas n hangat..sehangat hati aku n rumate aku ketika ini..blogger-emoticon.blogspot.compas2 trun lagi..cri kt lam kotak lak...skali lg aku d kecewakan..XJUMPE lg..pas2 ni mmg port terakhir utk aku crik...kalo x jumpe gak mmg aku pgi tanjung rambutan la..mklum lah..tanjung dekat je...blogger-emoticon.blogspot.com...tapi demi mnjage kredibiliti mentor aku iaitu mr.yusni bin junos, aku gagahkan jua mncari surat tersbut...aku membelek setiap satu segale kertas yang aku ade...time ni lah baru nk belek kertas2 2 kan..akhirnya...aku ternampak perkataan BIASISWA d c2...aku sgt berbunge hati...sgt penuh bunge..blogger-emoticon.blogspot.com...aku pon menarik kertas tersebut...haaaa! ade pon ko! penat aku carik..!aku sgt bersyukur...ternyata perit jerih usaha aku mencari kertas tersebut akhirnye terbalas juablogger-emoticon.blogspot.com..gembira xterkata..sementara i2 pule...rumate aku..masih gagal menemui kejayaan..jln2 harapan pon masih tidak menampakkan batang hidungnye...segale dokumen yg di perlukan die tgl kt uma...patot la dpd tdi lagi mak die asyik kol je..ayat2 cinta n motivasi seperti bodoh piang(die ckp mkne bodoh piang ni bodoh sgt2~bhsa nogori.aku xtau sgt) n b*do* xabis2 kuar dari mulutnye yg kecik i2...biasalah 2...org tgh 'hepi'...die da byk kali crik,tpi still xjmpe jgk..ble aku da jmpe surat aku, aku pon beringan tgn lah menolong die mncarik surat die(padahal jap lagi nk kirim mknn kt die..die nk pgi psr mlm)..hehe...blogger-emoticon.blogspot.com..tpi malangnye still jgk xde...aku da xtau nk tlg cne da..make aku pon tlg tgk je la...blogger-emoticon.blogspot.compas2 mak die kol wat kali ke 6...jike xsilap la...jwapan mak nye juge menghampekan...mak nye juge telah diheret same utk turut serta tensyen bersame kami...kate maknye (menggunakan loghat nogori beliau d tambah dgn volume yg d psg kuat),"dari mude sampai ke tua..koje aku potostat, ngecop..potostat, ngecop...bla3....bebelan lagi..."blogger-emoticon.blogspot.com.hahaha...aku hanye mampu ketawa shja mdgr ctenye itu...
blogger-emoticon.blogspot.com..ngeh3...tetibe kekla pule trun..mengadu atau lebih tepat lagi,berkongsi ketensionan dgn rumate aku...tpi dlm mase yg same, die juge hepi kerana mmpunyai kwn yg juge tdk ade surat tersebut.."matilah kite del..."kate kekla yg tenang (ironi)blogger-emoticon.blogspot.com..aku nk tergelak juge melihat mereka..haha..sgh jht aku ini..mntang2 lah da jupe surat aku...kemudian, akibat tensen yg amat sgt, rumate ku ambik keputusan penting..iaitu tido 5 minitblogger-emoticon.blogspot.com...die pon tdo n menugaskan aku utk mengejutnye nnti...pas2 ade kol dpd sape ntah n die pon bgn...die pgi iron bju rupenye..kerane mase utk die tdo sudah tamat..tbe pule mase utk die pgi ke psr mlm utk mmbeli 100 bjik kuih bg jamuan surau mlm ni...tibe2 aku terdengar beliau(tbe2 aku tergune kate gnti name len pule) menjerit n berkate.."ahh..knpe mlg pule nasib aku hari ini???" rupe2nye kain batik indon beliau hangus dimamah oleh iron peliharaan beliau..sebagai akibatnye, bergande2 tensen beliaublogger-emoticon.blogspot.com...simpati jge aku melihat die..pas2 aku pon mengantuk..pas2 aku pon ingin tdo...lalu aku mengucapkan bye kepade rumate ku..blogger-emoticon.blogspot.com..aku igin berehat...lega da jumpe..selamat aku...fuuh!blogger-emoticon.blogspot.comsungguh terharu n pilu..tpi bgaimane pule naseb rumate ku juge kekla juge rakan2 ku yg len yg masih belum ade harapan utk menjumpai surat tersebut???
blogger-emoticon.blogspot.com...aku harap kalian xberputus ase..aku sentiasa menyokong dri blkg...chaiiyook!blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com..


~buat pengetahuan, surat tersebut adelah sgt penting bgi kami (baru je tau yg surat ni amat penting) utk memastikan kami dpt biasiswa mase wt degree bulan 10 nih..kalo xde mmg mampoih le..sape nk tanggung..blogger-emoticon.blogspot.com..okeylah..majulah pencarian utk negare..tata 42day!




mood skarang: blogger-emoticon.blogspot.compenuh harapan..menantikan makanan dpd rumate aku..

2 comments:

anum farida said...

huhuhu...
ingt mencari aku...
weee~~~~

weh..
cpt la ye bgi alamat...
x nk bju ker..
aku pkai kang...
hehehe

Anonymous said...

jgn berani2 utk menyerungkn bju tersebut...siap ko..