Sunday, September 11, 2011

biskut raya buatan tgn yg byk rosak

.

Assalamualaikum w.b.t. kepada semua pembaca.hari ini aku nk tunjuk gmbr biskut raye yg aku buat sendiri.sebab bajet lari tahun ni, so buat sendiri jela.alaaaa, beli buat ape.fam aku bukan mkn byk sgt biskut raya.xpenah abis pon.hoho.tapi aku suke lah nk mencuba bnde2 resepi ni.aku bantai je walopon aku tau bakat aku bab2 bako membako biskut ni paras2 itik je. kalo bab bako sampoh bako lemak ketas soalan exam aku mmg terer.hoho.make inilah die hasil yg tah bnde2.tp ade satu plg aku suke sbb die comel.yg gmbor first ni lah.


biskut tembikai aku.ni ha ika.comel gak la kn.tpi jadi buruk sikit bile suruh adik ak yg pemalas+mamai tabur bijan. bab kate mak aku, byknye biji tembikai ko.kalo jual xlaku nih.thanks furah for sharing.n credit to the owner of the recipe.kalo aku pereka biskut nih , aku nk bagi name biskut timun cina ceria di pagi raya. sbb biskut ni plg comel, aku tulis lebih sikit kt sini.


zoom pakai aino, maka bertambah2 lah imej kemalasan adek aku kn.


ape bnde tah name die.aku tgk lam buku saji.iras2 famous amos tp versi kecik.die suh gune choc chip, tpi yelah, sbb aku kn modifier, aku bantai gune choc rice.yg halus byk tuh.sumpah geli bile tabur dlm adunan.nmpak mcm telur semut.byk kali aku try wat biskut ni.2,3 kali bakar jugak la bru dpt yg perfect.



tadaa.ni lah hasilnye.adek laki aku ckp, kau pandai jugak ye buat chipsmore.sedap.dan2 aku ngaku aku buat chipsmore, lupe dah famous amos tuh.weh pembace, betul weh.rase cm chipsmore.yg hangit byk gak.chipsmore hangit r.iye dok? <-- tag line nuar (die bukan tau aku tulis)



biskut kacang tapi campur byk gile lgi bhn2 yg xserupa kacang.nestum oat susu n byk gi lah.resepi chef liza. hancur ok.n xsedap sgt.i don't laikkke.tmbh2 aku xminat kcg.so, cte pendek je. p/s:kalo yg tebal mcm kuih bulan 2 bukan aku buat tau.adik pemalas tuh buat.okeh.


gmbr dlm balang.



hajat di hati nk buat mama carrie, tapi xdek white choc.so, tgk lah hasil aku.dah la hancur tuh ha biskut.perati leklok.manis pulak tuh.xabis pon.tah mane tah aku letak.mls nk mkn.aku xpenah rase pon biskut nih.buat tyme pose kn.tyme bkk pose mne nmpk biskut2 nih.mentekedaroh nasi je.tpi ade la ciri2 tu kn.kire ok lah tuh.first time tuh buat xdek pektis2



biskut badam kasih.pelik name biskut nih.resepi chef liza.pasai pa xtau bg nama badam kasih, padahal biskut oat.badam buat hiasan je.pape lah.biskut ni pon aku yg buat sepenuhnye tpi xpenah lidah aku sentuh.lantak lah.tp ummi ckp sedap.ok lah tuh.btw, nmpk x garis2 halus.setiap satu aku buat ngn pisau tau.bongkok seminggu aku pas wat biskut nih. yela,lari bajet kn.org lain ade alat nk buat jalur, ak men sambar je bnde yg logik.sapu kuning telur pakai berus kaler air pon jadi agaknye kn.



biskut wajib bile raye.cornflakes madu.sbb adek laki ak kate buat pakai kaki (bongok r) sambil pejam mata pon boleh, so tugas ni xsesuai ngn ak.ini menjadi kije adek si bongsu.ak tukang tgk n mkn. n mkn. n mkn. walopon simple tapi sedap.resepi intenet.time kaseh la ye. p/s:kalo nk jimat gile (tahap bakhil da ni), pas bakar, cepat mkn byk2 walopon pnas, pastu reuse ketas tempat letak biskut tuh.ulang langkah2 xbermoral ni smpai ketas tuh belubang.ha, elok r tuh tyme hidang kt org raye nnti.



tu je la biskut ak n fam ak buat.walopon tah bnde2 tp still berupa jgk la.ni pulak gmbr2 kek.walopon nmpk cam byk gile kek, tapi sebenarnye dua jenis je.kek butter intan (ak bg name sendiri) n brownies charlene.



brownies sebelum msk.



brownies merekah selepas msk.bukan xjadi, die mmg cmni.



warne 1 (kek butter intan-yg-aku-letak-warne)


keadaan dough sebelum disiksa ddlm oven



hasilnye.berseni kan aku.hebat dowhhh. kucing aku suke giel mkn.manusia atas rumah, pon suke



warne pelik.ungu pink n biru.pekat gile warne purple aku.yelah miskin.no choice, campur je la merah ngn biru.pekat gile kn purple aku.mampus r.aku nmpk cntik je.mak aku kate pahit dowh kek kau pewarna sekilo ko letak.but aku, still rase sedap gile.gile 'ujub. xbaik.




sebenarnye byk biji dah aku buat kek butter intan-yg-ak-letak-warne ni.mcm kaler n corak aku buat.n yg si adek pemalas (kurang dah pemalas die). esok pon mak aku suh buat sebijik lagi.nk bwk kt kwn2 die.oklah, ak kene bgn awal untuk putar kek n jadikan die perfect n xpahit.kalo xjatuh air muke mak aku nnti depan kwn2 die.kompem2 die bg alasan anak ak cirit birit maka gulai basi, so xleh fokus.hahahahahaha.tipu jeeee..ok last but not least, muffin.aku beli yg instant mix je.xreti kn nk buat susah payah kacau sendiri susah payah tanam blueberry tggu die masak n petik pulak nk keringkan bagai. ni blueberry muffin.sedap gak la.



cantik yg ni.please ignore kehadiran chipsmore hangus di situ.



setahu aku muffin bulat.tapi bile da miskin tu kn, loyang pon tarak.dah la susun rapat (ilmu xdak). empat segi kau muffin.terkejut aku bukak oven, padahal b4 tuh confident abis muffin jadi sbb instant punye kn.segi empat same elok xpe, ni?..........lantak r.aku bangga kot.muffin blueberry tuh.hoho.nnt aku tempek lagi gmbr muffin lain2.esok luse aku buat.okeh tu je.


itu je untuk kali ini.harap maaf kasar bahasa.selamat hari raye maaf zahir n batin kpada yg membace. 

sekian dari saye yg jauh di alam maya:


di pagi raye



~slm~


.








3 comments:

nooratikah said...

ko pakai selendang gojess!!!!

fadhillahbakren said...

mek!
sumpah oh aku gelak sorang2 depan lappy baca kau punya description utk setiap biskut kau. adoii >.<

ohohoi rindu wey.!

zoro said...

lapaqqqq~~~

btw, aku gelak tngok gmbar raya hang.. hahahahhahahaha. gaya tu tkleh blah. hahahhaha..

satu kek tu kan, yg hg letak purple tu kan, aku ingt hangit mula2, hahahaha..

yang hg pakai pisau tu kan, pakai garpu tk jadi? sian pakai pisau...