Tuesday, November 25, 2008

~kerJaYa SeOranG pEndidIK~

aku ni nk cte skit r sal kerjaya seorang pendidik..coz i'm a ticer 2 be..hehe..walopon aku lom g jdi pendidik atou name keramatnye 'cikgu'..tpi...d sbabkan both my parents are teachers...aku ase...kerjaya cikgu ni amat lah memelukan pengorbanan yg "gigantic"...terutamanye lam mlyn karenah student..mbh2 plak zman skang da bubah..bdk2 ni da xbpe mkn saman da...kalo dlu..cikgu bru je pgg rotan..bdk2 ade yg terbuang air kecik(bhasa alus n sopan aku gne)...tpi skang mmg amt lain..tau sendiri kn cne..cikgu msuk kdg2 ckp sorg..xtau la..mmg kesian...ni aku nk cte xperience aku sendirik...ari2 ayah aku wt klas ngn student die..shari b4 klas..py la ade bdk kol die ty sal klas ade k x..student ayah aku ni temasuk lam kategori agak2 ma*g*uk gak r...(opppssss...sori kpd sesiape yg xgune bhsa cm aku)...pd hari kejadian ayh aku ni dmam la plak...kesian aku tgk...teketar2 die thn sjuk(walopon ktorang mmg xsjuk la)..tpi dmi student yg 'kunun2' nk blaja 2..ayah aku sarung la sweater..gagahkn dri pg skolah die..DGN MEMBAWA WATER BOILER N GULA N JUGE BEBERAPA PACKET NESCAFE N GELAS utk student nye minom..ble aku ty kt mak aku..wat pe bwk sume 2...kn nk blaja je..mk aku pon berkate..."student abah awk2..kalo xbwk bnde2 2..mmg xblaja la.."aku pade ktika i2 amatlah hairan..ngok ngek btol lah..beberape puluhan minit kemudian..fon mk aku bedering..membawa berita GEMBIRA...sorg abuk pon student ayah aku xmuncul..da sejam die tgu sorg2..hampeh py bdk..kate aku..mmg la! da la ayah aku dmm..sian tol..yg tukang talipon 2 pon xde dtg..hoh..tpi ayah aku ckp kt mk aku die nk tgu jap g..kalo xde gak bru la die blik..xlame pas2 ayah aku blik..bwk karipap yg amat byk..die kate die bli utk student die..ti da sume xdtg..bwk blik la..heeeeeeeeeeeiiiiiiiiii...mmg aku gram...2 la bdk2 zmn skang...xappreciate pe yg cikgu wat.dr c2 la aku blaja..bkn sng nk pikul tggungjwb pendidik...kne byk besabar...n las thing aku nk ckp..aku bangga ngn parents aku..!tata 42day..

No comments: